۱۷ مرداد:

آغاز تصمیم ترامپ برای فلزات ایران

عصر معدن- آغاز تحریم فلزات ایران شامل مس، آلومینیوم، فولاد، سنگ آهن از سوی امریکا از تاریخ ۸ اگوست -۱۷مرداد از سوی امریکا آغاز می شود.;

آغاز تصمیم ترامپ برای فلزات ایران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، در این میان بحث صادرات محصولات معدن و صنایع معدنی ایران که همواره باچالش‌های این چنینی روبرو بوده، انتظار می رود که سیاست گذاری های وزارت صنعت، معدن و تجارت منجر به بهبود شرایط برای تسهیل صادرات شود. زیرا امروز اقتصاد می تواند با کاهش وابستگی های خود به درآمدهای نفتی، بخش معدن و صنایع معدنی را جایگزین کرده و به آن تکیه کند.
    محمود نوریان مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در این باره معتقد است که گاهی بخشنامه های وزارت صنعت، معدن و تجارت مانند برگشت ارز حاصل از صادرات با چالش هایی همراه است و این درحالی است که ارز نیمایی برای وارد کردن محصولاتی بجز آنچه مشخص شده، خرج شده اند.
    نوریان می گوید: در رابطه با بازگشت ارز حاصل از صادرات پیشهادی را مطرح کردیم که شرکت های بورسی مانند چادرملو که حسابشان روشن است را استثنا کرده و در آخر سال بررسی ها روی صادرات و واردات انجام شود و مابه التفاوت ارز هم مشخص شود چرا این دست از شرکت ها نمی توانند حساب مخفی داشته باشند و همه اطلاعات مالیشان روشن و شفاف است.
    این موضوع در حالی مطرح می شود که شرکت‌های بزرگ معدنی و صنعتی در ایران که کارنامه مشخصی دارند را با شرکت های کوچک که بعضا تخفلاتی را انجام می دهند در یک سطح مورد بررسی قرار می دهند.
    بدون شک شرکت های صنایع معدنی ایران همزمان با خروج ترامپ از برجام و آغاز دور جدید تحریم ها تمهیداتی را برای حفظ بازارهای صادراتی در نظر گرفته اند اما همواره این تمهیدات نیازمند حمایت و همراهی دولت خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر