رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس خبر داد:

بهره برداری از ۲۵۰ طرح بزرگ اقتصاد مقاومتی صنعتی و معدنی تا پایان سال

عصر معدن- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس از افتتاح ۲۵۰ طرح بزرگ اقتصاد مقاومتی در حوزه صنعت و معدن تا پایان امسال در این استان خبر داد.;

بهره برداری از ۲۵۰ طرح بزرگ اقتصاد مقاومتی صنعتی و معدنی تا پایان سال
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از شاتا، علی همتی با اعلام این خبر افزود: از این طرح‌ها 8 طرح بزرگ با 9 هزار و 787 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری به بهره برداری می‌رسد که زمینه اشتغال سه هزار و 100 نیروی کار را فراهم می‌کند.
    وی ادامه داد: آلومینیوم جنوب در لامرد یکی از بزرگترین این طرح‌ها است که 5 هزار میلیارد تومان در آن سرمایه گذاری شده است و ظرفیت تولید 300 هزار تن شمش آلومینیوم در سال را دارد.
    همتی از صادرات 200 میلیون دلار شمش فولاد برای اولین بار از فارس خبر داد و بیان کرد: طرح تولید آهن اسفنجی نیز با ظرفیت 800 هزار تن در سال اواخر سال گذشته افتتاح شد و امسال طرح توسعه این صنعت با 280 میلیون دلار سرمایه گذاری به بهره برداری می‌رسد.
    رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس از اعضای فراکسیون حمایت از صادرات مجلس شورای اسلامی خواست تا قانونی را برای از حمایت از صادرات غیرنفتی تصویب کنند.
    همتی تصریح کرد: در حال حاضر هزینه حمل هوایی هر کیلو بار مسافری 700 هزار تومان است، اما برای کالای صادراتی 2 میلیون و صد هزار تومان است که لازم است برای حمایت از صادرات این هزینه‌ها کاسته شود.
    همتی بابیان اینکه استان فارس قبل از انقلاب در آمایش های سرزمینی که شکل گرفته بود به عنوان استان برق و الکترونیک شناخته می شد، افزود: در بحث تحریم اولین بخش هایی که آسیب می بیند صنایع IT است ، سیستم الکترونیک و فناوری قطع می شود.
    رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: بر چه اساسی در استان فارس که مشکلات آب دارد و امروز یکی از اساسی ترین مشکلات آن است، تمام صنایع آب بر را در شعاع خود قرار داده که در این ارتباط بحران های جدی خواهیم داشت.
    همتی تصریح کرد: اگر جواز صنعتی قرار است صادر شود باید به مسایل زیست محیطی و زیرساخت ها توجه شود، در واقع صادرکننده مجوز اول باید در نقش مشاور طرح باشد.
    وی ادامه داد: در سال گذشته 20 درصد رشد صادرات غیرنفتی داشتیم، در این سال 200 میلیون دلار شمش فولاد به خارج از کشور صادر کردیم و استان فارس یک استان فولادی شد.
    رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس با اشاره به نداشتن قانون در حوزه صادرات غیرنفتی، مطرح کرد: باید به موضوع صادرات به عنوان فراکسیون حمایت از صادرات به معنای واقعی بپردازید و قانون ویژه صادرات را به تصویب برسانید.
    همتی بیان کرد: شاید تنها استانی باشیم که در سال گذشته 12 کارگروه توسعه صادرات را داشتیم حاصل آن 5 صادر کننده نمونه کشوری بود و توانستیم رتبه دوم کشور را داشته باشیم.
    وی تصریح کرد: امسال 250 طرح بزرگ و کوچک داریم که تا پایان سال 8 طرح بزرگ اقتصاد مقاومتی در فارس به را بهره برداری می رسانیم.
    رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس با اشاره به اشتغال 3 هزار و 100 نفر در این 8 طرح اقتصادی، گفت: در این 8 طرح بزرگ 9 میلیارد و 787 میلیون تومان سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی است که ازجمله این طرح ها آلومینیوم جنوب در لامرد بوده که به بهره برداری می رسد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر