معاون وزیر صمت:

فعال بودن ۶ هزار معدن در کشور/ اکتشافات عمقی مورد توجه است

عصر معدن- معاون وزیر صمت و رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی گفت: ۱۰ هزار معدن در کشور وجود دارد که از این تعداد ۶ هزار معدن فعال است.;

فعال بودن ۶ هزار معدن در کشور/ اکتشافات عمقی مورد توجه است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، علیرضا شهیدی صبح چهارشنبه در هشتمین کنفرانس مهندسی معدن ایران که در دانشگاه بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: در کشور 10 هزار معدن وجود دارد که از این تعداد تنها 6 هزار معدن فعال است.

    معاون وزیر صمت و رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی بیان‌کرد: سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی دو وظیفه اصلی دارد که یکی از آنان در حوزه زمین‌شناسی و مربوط به مخاطرات زمین شناسی است.

    شهیدی با بیان اینکه در دنیا 43 مخاطره وجود دارد، ادامه‌داد: سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی ایران تعداد 34 مخاطره را در کشور رصد می‌کند که برخی از آنان چون زلزله و سیل برای مردم آشنا است.

    وی گفت: برخی از مخاطرات چون فرونشست جدید است که استان خراسان‌جنوبی نیز با این مخاطره رو به رو است.

    معاون وزیر صمت اظهار کرد: در حال حاضر در سطح کشور تعداد 602 دشت وجود دارد که از این تعداد 420 دشت به همراه حوزه‌های آبخوان آن به علت شرایط خاص زمین‌شناسی و حفاظت از آن ممنوعه اعلام شده است.

    شهیدی بیان‌کرد: در 10 سال گذشته در کشور هیچ معدنی در کلاس جهانی کشف نشده است که برای رسیدن به این مهم باید به دو مقوله انجام اکتشافات در عمق و تأمین مالی پروژه‌های اکتشاف عمقی توجه ویژه‌ای داشت.

    وی درباره برنامه‌های آتی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور گفت: تکمیل و تولید اطلاعات پایه بزرگ مقیاس با هدف افزایش دقت و بازدهی و کاهش ریسک سرمایه‌گذاری در فعالیت‌های معدنی از جمله این برنامه‌ها است.

    رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی بیان‌کرد: تکمیل چرخه ژئوفیزیک هوایی با هدف اکتشافات ذخایر پنهان و عمیق در مناطق اولویت‌دار و بازنگری در اطلاعات پایه قبلی با هدف به‌روزرسانی و افزایش دقت آنها با استفاده از روش‌های روز دنیا از دیگر برنامه‌های سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی است.

    همچنین در این برنامه احمد آریافر، دبیر هشتمین کنفرانس مهندسی معدن ایران گفت: 280 مقاله به دبیرخانه همایش رسید که توسط 6 سرداور مورد بررسی قرار گرفت.

    وی یادآور شد: در نهایت 21 مقاله مورد عدم پذیرش قرار گرفت و 45 مقاله نیز به صورت سخنرانی و 214 مقاله نیز به صورت پوستر ارائه می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر