لزوم توجه ایران به ۳ مرکز مهم اکتشافی جهان

عصر معدن- یک مشاور و فعال در حوزه صنایع معدنی درباره اینکه آیا ایران می تواند در حوزه اکتشافات با کشورهای بزرگ و پیشرو وارد همکاری شود، اظهار کرد: ایران باید ۳ نقطه از جهان را با اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در حوزه اکتشافات رصد کند تا بتواند در ادامه راه به پیشرفت و اهداف تعریف شده در حوزه معدن به ویژه اکتشافات دست یابد.;

لزوم توجه ایران به ۳ مرکز مهم اکتشافی جهان
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۳:۰۰

    هومان خواجه نصیری در گفت‌وگو با «عصرمعدن» با اشاره به اهمیت فعالیت های اکتشافی در کشور اظهار کرد: ما برای اهداف کوتاه مدت خود با شرکت‌هایی که در منطقه «نوردیک» فعالیت دارند، می توانیم وارد همکاری مشترک اکتشافی شویم. برای نمونه شرکت های فنلاندی و سوئدی می توانند شرکای خوبی برای ما باشند.
    وی ادامه داد: برای اهداف میان مدت در حوزه اکتشافات، استرالیا یکی از گزینه هایی است که می توانیم با ترقیب کردن شرکت های فعال در بخش معدن به ویژه اکتشاف این کشور،کارهای بزرگی انجام دهیم. همچنین ما برای اهداف بلند مدت می توانیم با کانادایی ها وارد ارتباط شویم.
    به گفته خواجه نصیری همه این موارد تنها در صورتی می تواند محقق شود که ما از تعدادی کارشناس که از توانمندی لازم برای ایجاد و پایدار نگهداشتن ارتباطات میان  ما و این کشورها برخوردار هستند، کمک بگیریم تا  آنها حرکت و فعالیت های معدنی که در ایران انجام می شود را به شکل درست اطلاع رسانی کنند و در نهایت شرکت هایی که همگرا با ایران هستند و می توان روی همکاری با آنها حساب کرد را به راحتی برای حضور در ایران ترغیب کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر