افزایش ۵ درصدی استخراج معادن کشور

عصر معدن- مدیرکل دفتر بهره‌برداری معادن وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: پارسال با افزایش ۵ درصدی استخراج معادن کشور، میزان تولید مواد خام معدنی به عدد ۶۵۰ میلیون تن رسید.;

افزایش ۵ درصدی استخراج معادن کشور
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از صدا و سیما؛ آقای مهدی حمیدی در نخستین همایش استانی نکوداشت معدن در یزد از احیای معادن غیرفعال تا پایان سال خبر داد و گفت: مواد معدنی که از معادن استخراج می‌شود در صنایع معدنی و کارخانه‌های مرتبط مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.


    وی ادامه داد: احیای معادن غیرفعال، برگزاری مزایده‌ها، توسعه فعالیت‌های معدنی و نوسازی ناوگان و ماشین‌آلات معدنی از برنامه‌های امسال وزارتخانه بعنوان راهبرد توسعه عملیات معدنکاری است.

    مدیرکل دفتر بهره‌برداری معادن وزارت صمت با اشاره به تعیین تکلیف محدوده‌های معدنی و معادن در اختیار وزارت صمت با هدف واگذاری تصدی‌گری دولت در واحد‌های مسدود شده به مردم، افزود: وزارت صمت در تلاش است که اقتصاد معدن را مردم‌سازی کند.

    همچنین مدیر کل دفتر اکتشافات وزارت صمت با بیان اینکه رشد اقتصادی در معدن به خوبی فعال نشده است، گفت: نداشتن همگرایی سایر نهاد‌ها با بخش معدن موجب شده که مردم از مواهب اقتصادی این بخش بهره‌مند نشوند.

    ملابیگی با اشاره به ضعف بخش اکتشاف افزود: بخشی از چالش‌های پیش روی اکتشاف معادن از جمله نبود نیروی انسانی کافی با ابزار‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برطرف می‌شود، اما در عین حال بخش عمده این چالش‌ها ناشی از تعارض قوانین و تعارض منافع است.

    گفتنی است؛ استان یزد با 754 پروانه بهره‌برداری، رتبه دوم معدن کشور را به خود اختصاص داده که ظرفیت پروانه بهره‌برداری در این منطقه 80 میلیون تن و ذخیره قطعی 2 هزار و 56 میلیون تن است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر