مدیرعامل فولاد هرمزگان:

بومی سازی، تولید‌کنندگان جدید را به چرخه اقتصاد وارد می‌کند

عصر معدن- فولاد هرمزگان با ایجاد یک بخش مستقل در ساختار رسمی شرکت، توجه به بومی‌سازی را بیش از گذشته افزایش داده است.;

بومی سازی، تولید‌کنندگان جدید را به چرخه اقتصاد وارد می‌کند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از دنیای اقتصاد، فرزاد ارزانی مدیر عامل فولاد هرمزگان با اعلام این مطلب گفت: بومی‌سازی فی نفسه اقدام بسیار موثری است، اما در شرایط تحریم از تاثیرگذاری بیشتری برخوردار است.

    به گفته وی، بومی‌سازی در زمینه مواد اولیه، قطعات، تجهیزات و ماشین‌آلاتی که مصرف عمومی در صنایع کشور دارند در میان مدت سبب خودکفایی کشور می‌شود.

    مدیر عامل فولاد هرمزگان با اشاره به اینکه بومی‌سازی در اشتغال‌زایی موثر است، تصریح کرد: همچنین موجب می‌شود نهادها، شرکت‌ها و تولید‌کنندگان جدیدی به چرخه اقتصاد اضافه شوند.وی با بیان اینکه در زمان تحریم، بومی‌سازی معنای عمیق تری پیدا می‌کند، خاطرنشان کرد: در واقع تحریم فرصت بسیار مناسبی برای بومی‌سازی قطعات، تجهیزات و ماشین‌آلات مهیا می‌کند، زیرا به‌واسطه بومی‌سازی می‌توان نیازها را با توجه به توانایی‌های موجود برطرف کرد.

    ارزانی تاکید کرد: هم اکنون توانایی‌های بسیار خوبی برای ساخت داخل کردن قطعات و تجهیزات مورد نیاز در کشور وجود دارد اما به دلیل پراکندگی، اطلاعاتی از آنها در دست نیست.وی با بیان اینکه نمایشگاه بومی‌سازی فرصت بسیار مناسبی برای گردهمایی شرکت‌ها و تولید‌کنندگان مختلف است، گفت: در این صورت می‌توانند نیازها و توانایی‌های خود را باهم به اشتراک بگذارند.

    مدیر عامل فولاد هرمزگان با اشاره به اینکه در بسیاری ازاستان‌های کشور در زمینه بومی‌سازی قطعات، تجهیزات و ماشین آلات اقدامات بسیار خوبی انجام شده اما اطلاعات آنها در دسترس همگان قرار ندارد، افزود: از این رو نمایشگاه پیش رو فرصت بسیار مناسبی برای ردوبدل کردن اطلاعات خواهد بود، زیرا شرکت‌ها می‌توانند با توجه به نیازهای خود با دستاوردهای سایر فعالان صنعت فولاد آشنا شوند.

    وی با اشاره مجدد به ایجاد دپارتمان بومی‌سازی در ساختار رسمی شرکت گفت: وظیفه این بخش شناسایی مسیرهای مختلف برای تامین قطعات، تجهیزات و ماشین‌آلات وارداتی است تا بتوان در داخل کشور اقدام به تولید آن کرد.ارزانی تصریح کرد: در فولاد هرمزگان دفاتر فنی بازوی بومی‌سازی هستند از این رو در زمینه بومی‌سازی قطعات یدکی، ماشین‌آلات در این شرکت اقدامات بسیار خوبی انجام شده است که در معرض نمایش سایر شرکت‌ها و تولید‌کنندگان قرار خواهیم داد.

    وی با تاکید بر اینکه امید است به‌رغم تمام سختی‌های پیش رو بتوان از تحریم‌ها عبور کرد، خاطرنشان کرد: از این رو فولاد هرمزگان تلاش می‌کند تا با ادامه تولیدات کیفی و صادرات آن به بازارهای هدف این مهم محقق شود.مدیر عامل فولاد هرمزگان با اشاره به اینکه این شرکت در 8 ماه نخست امسال توانست نسبت به مدت مشابه سال گذشته در زمینه تولید رشد 7درصدی را تجربه کند، افزود: این درحالی است که در 8 ماه 96 رکورد تولید داشته‌ایم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر