پیش بینی تحلیلگران اقتصادی از نقش بهای سنگ‌آهن در ارزش فولاد

عصر معدن- -تحلیلگران اقتصادی معتقدند: بهای سنگ آهن که در سوم ماه ژوئیه (۱۲ تیرماه) به بیشترین میزان خود در پنج سال گذشته رسید، به سبب کاهش بهای جهانی فولاد تا پایان امسال با ریزش روبرو می شود.;

پیش بینی تحلیلگران اقتصادی از نقش بهای سنگ‌آهن در ارزش فولاد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایرنا، افزایش تولید فولاد در چین در سه ماه دوم سال 2019 میلادی موجب شد تا برخی از تحلیلگران اقتصادی اینگونه پیش بینی کنند که بهای سنگ آهن در چین که بزرگترین تولید کننده فولاد در جهان به شمار می رود، در ماه ژوئیه (تیر- مرداد) با افزایش روبرو می شود.

    بهای سنگ آهن در چین که پیش از این با روند کاهشی روبرو شده بود، سه شنبه هفته گذشته به مدار افزایشی بازگشت و با افزایش 6.3 درصدی به 130 دلار و 65 سنت در هر تن رسید.

    گزارش‌های خبری نشان می دهد کاهش تولید غولهای سنگ آهن دنیا در سال 2019 ناشی از حوادث محیطی و جوی همزمان با تداوم رشد تولید فولاد چین از محرک های قیمت سنگ آهن (بخصوص پر عیار) در هفته های اخیر به شمار می آید.

    وقوع سیل در معدنی در برزیل و طوفان در استرالیا، موجب شد تا بهای جهانی سنگ آهن از ابتدای امسال با افزایش 50 درصدی در بازارهای بین المللی روبرو شود.

    افزایش بهای سنگ آهن، شرکت های تولید کننده فولاد در چین را نگران کرده است تا حدی که دولت این کشور را بر آن داشت تا راهکارهایی برای جلوگیری از افزایش بهای این ماده معدنی اتخاذ کنند.

    اکنون شماری از تحلیلگران اقتصادی معتقدند: بهای جهانی سنگ آهن در نیمه دوم سال 2019 با کاهش روبرو خواهد شد.

    بر اساس این گزارش، بهای سنگ آهن با درجه خلوص 62 درصد در چین در اوایل ماه جاری میلادی (ژوئیه) کاهش یافت و به 118 دلار و 55 سنت در هر تن رسید.

    این درحالیست که بهای سنگ آهن با درجه خلوص 62 درصد در چین در سال 2018 میلادی 69 دلار و 46 سنت بود، در حالی که این رقم اندکی از سال 2017 بالاتر است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر