کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی پیشنهاد داد:

تنفس ٣ ساله براى حقوق دولتى و اجراى عوارض صادراتى

عصر معدن- رییس کمیسیون معادن و صنایع معدنى اتاق بازرگانى ایران با اشاره به قانون بهبودفضاى کسب و کار اظهار کرد: دولت بایددر تدوین این قانون از نظر کارشناسى تشکل ها استفاده مى کرد اما متاسفانه آمارها حاکى از آن است که فضاى کسب و کار در فصل بهار نسبت به زمستان گذشته بدتر شده است.;

تنفس ٣ ساله براى حقوق دولتى و اجراى عوارض صادراتى
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» بهرام شکوری در جلسه کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران با اشاره به جلسه با معاونت معدنى و صنایع معدنى وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: ما در این جلسه بیان کردیم کشور در شرایط عادى قرار ندارد در نتیجه رفتار عادى در این شرایط جفا به مملکت است.

    به گفته وى، باید کارگروهى در کمیسیون به جهت شناسایى موانع کسب و کار ایجاد شود.

    رییس کمیسیون معادن و صنایع معدنى اتاق بازرگانى ایران تصریح کرد: در حال حاضر ارز تنها یکى از مشکلات کشور است. متاسفانه تحریم ها علیه ایران آغاز شده است. پیشنهاد ما در این جلسه تنفس ٣ ساله براى حقوق دولتى و همچنین اجراى وضع عوارض صادراتى است.

    وى گفت: اما از دیگر بحث هاى مطرحى دخالت دولت در قیمت گذارى است. عرضه با ارز ٤٢۰۰ تومان تنها انتقال رانت از یک بخش به بخشى دیگر است. بهتر است یک بازار و یک ارز باشد و نرخ آن از محل عرضه و تقاضا مشخص شود.

    شکورى همچنین با اشاره به دو سفر اخیر به کرمان و ایلام، اظهار کرد: این بازدید ها به جهت اجراى نهضت فرآورى صورت گرفت. در واقع چند معدن کوچک مى توانند تشکیل کنسرسیوم داده و براى آنها واحد فرآورى احداث کرد.

    به گفته شکورى با ایجاد کنسرسیوم، دریافت تسهیلات از صندوق بیمه فعالیت هاى معدنى و همچنین حضور شرکتهای فولادى  و معادن بزرگ در کنار واحدهاى کوچک براى خرید محصول مى توان معادن کوچک را فعال و نهضت فرآورى را اجرایى کرد.

    وى ادامه داد: متاسفانه کشور فاقد هر نوع استراتژى توسعه صنعتى است و این موضوع خود مشکلاتى را براى کشور ایجاد کرده است، درنتیجه باید کار کارشناسى در این زمینه انجام گیرد .

    شکورى همچنین افزود: براى فعال سازى معادن کوچک باید به طور دقیق شناسایی شوند و براساس ریز اطلاعات آنالیز آنها انجام گیرد، تا مشخص شود چه کارخانه ای و با چه مقیاسى باید احداث شود.

    به گفته رییس کمیسیون معادن و صنایع معدنى اتاق بازرگانى ایران، به هر میزان اطلاعات به دست آمده دقیق تر باشد، مى توان نقشه راه درستى از SME ها در اختیار داشته باشیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر