نقره ارزان می شود

عصر معدن- در هفته‌ گذشته، روند قیمتی نقره در بازارهای جهانی با نوساناتی همراه بود، اما به طور کلی نقره روندی صعودی داشت.;

نقره ارزان می شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۵:۰۰

    به گزار پایگاه خبری «عصرمعدن»، در هفته گذشته روند قیمتی نقره از میانگین 14.1600 دلار به ازاء هر اونس در تاریخ در تاریخ 12 نوامبر سال 2018 میلادی، به میانگین قیمت  14.2850 دلار به ازاء هر اونس در تاریخ 16 ماه نوامبر سال میلادی جاری، معامله شد.
    همچنین در هفته گذشته به گزارش خبرگزاری رویترز، بهای نقره فیوچر تحویل ماه دسامبر 2018 میلادی، در بازار بورس فلزات نیویورک با 0.12 دلار کاهش طی هفته قبل، به قیمت 14.1400 دلار به ازای هر اونس در روز جمعه رسید.
    گروه تحلیلی کارگزاری سی ولکس در گزارشی نوشت: به نظر می‌رسد خواص پرکاربرد بودن فلز گرانقیمت نقره در صنایع مختلف، همچنین ارزان تر بودن قیمت فلز نقره نسبت به طلا، علاوه بر امتیاز نقره که مامنی امن برای سرمایه‌گذاری در شرایط بی‌ثباتی سیاسی و اقتصادی به شمار می‌رود، همواره عاملی می باشد که اقبال سرمایه گذاران به خرید نقره را در بازارهای جهانی به همراه داشته است، و همین امر نیز آینده قیمتی این فلز ارزشمند را در بازارهای جهانی تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

    تحلیل تکنیکال نقره
    با توجه به شواهد ملاحظه شده در تحلیل تکنیکال، به نظر می‌رسد روند بلندمدت نقره صعودی خواهد بود. در هفته گذشته در بازارهای جهانی، روند قیمتی نقره صعودی بود و برای هفته آینده، این پیش‌بینی وجود دارد که با احتمال زیادی این فلز گرانقیمت روندی نزولی داشته باشد.
    در این صورت اگر روندی نزولی داشته باشد، با عبور کردن از نزدیکترین ساپورت مهم خود که 14.2000 دلار است، احتمال اینکه‌ تا خط حمایت تاریخی و مهم  14.0000 دلار به ازاء هر اونس نیز نزول یابد، وجود دارد.
    و در غیر این صورت، چنانچه نقره بخواهد فلز گرانقیمت نقره بخواهد روندی افزایشی داشته باشد، با عبور از نزدیکترین مقاومت مهم و تاریخی خود یعنی 14.5000 دلار، با احتمال زیادی تا سطح مقاومتی مهم و تاریخی 15.0000 دلار به ازای هر اونس نیز افزایش خواهد یافت. 
    در همین حال با توجه به اتفاقات اخیر و چنانچه اتفاق غیر منتظره‌ای رخ ندهد، به نظر می‌رسد که نقره در این هفته روندی نزولی داشته باشد، هرچند که ممکن است در این بین با نوساناتی نیز همراه شود. این در حالی است که گواههای موجود در تحلیل تکنیکال نیز از این مسئله حمایت می‌کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر