رونق بازار داخلی فولاد چین در شروع هفته

عصر معدن- در معاملات امروز بازار فیوچرز شانگهای، بهای میلگرد با ۶۹ یوان افزایش به ۳۵۴۴ یوان/تن رسید. این در حالیست که قیمت در بازار فیزیکی شانگهای با ۱۳ یوان رشد به ۳۸۶۲ یوان رسیده است.;

رونق بازار داخلی فولاد چین در شروع هفته
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از پلنر، این افزایش تحت تاثیر جدی تر شدن بحث های کاهش 30 میلیون تنی تولید فولاد طی سال جاری صورت گرفته به طوری که گروه شاگانگ در جدیدترین لیست اعلامی خود 120 یوان افزایش قیمت را اعمال و فضای بازار را نسبت به آینده مثبت کرده است. بهای بیلت نیز در نتیجه رشد بازار امروز 20 یوان دیگر افزایش یافت و به 3580 یوان/تن رسید.

    بهای سنگ آهن نیز طی معاملات امروزر دالیان 10 یوان رشد را ثبت کرد و به 477 یوان/تن رسید. حاشیه سود فولادسازان طی هفته گذشته به 900 تا 1000 یوان بازگشته که سطح بالایی است و فولادسازان را وادار به تولید بیشتر نموده است.

    احتمال افزایش قیمت طی هفته جاری بسیار زیاد است. دلایل افزایش را می توان اینگونه برشمرد: در ابتدا اینکه تقاضا همچنان در بازار داخلی بالا خواهد ماند و ذخیره انبارها به سرعت در حال کاهش می باشد. از سوی دیگر، کاهش ذخیره بانک ها نزد بانک مرکزی می تواند منابع بانک ها برای اعطای وام به بخش مسکن و زیرساخت ها را افزایش دهد. از سوی دیگر، فعالیت دولت مرکزی در راستای کاهش عرضه همچنان ادامه دارد و نظارت ها در خصوص کنترل های زیست محیطی شدت بیشتری یافته است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر