مدیر اجرای طرح نخستین مرکز شتاب‌دهنده کسب وکار صنعتی و معدنی کشور

هدف اصلی، بازگشت تفکر ایده پردازی و بازگشت سرمایه است

عصر معدن- مجتمع مس سرچشمه کرمان به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های کشور در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقامتی و حمایت هرچه بیشتر از تولیدکنندگان داخلی و به خصوص منطقه پشتیبانی از راه اندازی اولین مرکز شتاب دهنده کسب وکار صنعتی و معدنی کشور را برعهده گرفته است.;

هدف اصلی، بازگشت تفکر ایده پردازی و بازگشت سرمایه است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۲:۰۰

    راه اندازی نخستین مرکز شتاب‌دهنده کسب وکار صنعتی و معدنی کشور توسط دانش آموختگان و فعالان بخش خصوصی انجام می شود. در واقع اجرای این طرح برای یکی از بزرگترین شرکت های کشور یعنی مس سرچشمه کرمان در دستور کار قرار گرفته تا اینگونه ضمن رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی، در راستای حمایت از تولیدکنندگان داخلی کشور است.
    افشین سلیمانی سالار که استاد کارآفرینی  دانشگاه شهید رجایی تهران است در این باره به «عصرمعدن» گفت: استفاده و بکار گیری استارت آپ‌ها برای فعالیت‌های معدن و صنایع معدنی قرار است در استان کرمان اجرایی شود.
    وی با اشاره به اینکه طرح یادشده قرار است از سوی شرکت توسعه ساخت طباطبایی اجرایی شود در ادامه افزود: استارت آپ ها در زمینه های مختلف همچون استخراج مواد معدنی نیز می توانند مورد استفاده قرار گیرند. در این راستا استان کرمان به عنوان یکی از استان های معدنی و پبا پتانسیل بالا کشور در این زمینه پیشگام شده و زیرساخت‌های فراوانی همچون زیرساخت‌های الکترونیکی و شتاب‌دهندگی دارد اما تا به امروز آنچنان که باید مورد توجه قرار نگرفته و استفاده ای از آن نشده است.
    به گفته استاد کارآفرینی و مدیریت بازرگانی شرکت توسعه ساخت دبیرخانه اجرایی، اولین شتاب دهنده کسب وکار صنعتی و معدنی کشور در شهر رفسنجان افتتاح خواهد شد. در واقع هدف اصلی این طرح در گام نخست، جمع آوری اطلاعات از سرمایه گذاران و ایده آفرینان بوده، همچنین قرار است بدنبال جذب علاقه مندان و صاحبان ایده باشیم و با هم افزایی این دو بخش با هم ایده خود را اجرایی کنیم.
    وی با اشاره به اینکه باید توجه داشت که این ایده با تا چه اندازه قابل اجراست ادامه داد: امید است مابقی مجموعه های معدنی نیز از این طرح استقبال کنند و برای اجرای آن اقدام کنند.
    وی افزود: هدف اصلی ما بازگشت تفکر ایده پردازی و بازگشت سرمایه به استان کرمان است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر