معاون امور معادن و صنایع معدنى وزارت صنعت، معدن:

تحریم بر معدن اثر ندارد

عصر معدن- معاون امور معادن و صنایع معدنى وزارت صنعت، معدن و تجارت اطهار کرد: هیچ تحریمی فعالیت هاى بخش معدن را متوقف نمى کند.;

تحریم بر معدن اثر ندارد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبرى «عصر معدن»، جعفر سرقینى اظهار کرد: در چند سال گذشته بزرگترین پروژه هاى ملى متعلق به بخش معدن و صنایع معدنى مانند پروژه سنگان است. در نتیجه بخش معدن بسیار مهم است و باید در حد انتظارات دولت کار کند.
    وى افزود: این بخش در تحریم ها آسیب هاى کمى دیده و یکی از مقاوم ترین بخش هاى اقتصادى است.
    سرقینى در ادامه با اشاره به آمارهایى از صادرات اظهار کرد: صادرات فولاد در ٦ ماهه اول سال از نظر وزنى ١١ درصد و از نظر ارزشى ٢٣ درصد افزایش داشته است. درواقع به میزان ١ میلیارد و ٦۰۰ میلیون دلار صادرات فولاد در این مدت انجام گرفته است.

    معاون امور معادن و صنایع معدنى وزارت صمت تصریح کرد: در سال ٩٢ میزان ظرفیت زنجیره فولاد ١٢۰ میلیون تن بود اما امروز این ظرفیت به حدود ٢۰٥ میلیون تن رسیده است.
    سرقینى تاکید کرد: هیچ تحریمی نمى تواند فعالیت بخش معدن و صنایع معدنى را متوقف کند. باید خودمان را براى شرایط جدید آماده کنیم و باید شیوه مدیریت را تغییر دهیم.

    وى همچنین با اشاره به مطالبات وزارتخانه از ایمیدرو تصریح کرد: مطالبات وزارتخانه از ایمیدرو بسیار است. به عنوان مثال یکی از مطالبات در حوزه فولاد است که هنوز طرح هاى فولادى تکمیل نشده است.  همچنین باید پروژه هاى نیمه تمام مانند پروژه بوکسیت گینه، تولید آلومینا و... تعیین تکلیف شود.
    سرقینى اضافه کرد: امیدوارم بحث اکتشافات در ایمیدرو به صورت ویژه ادامه پیدا کند.
    وى همچنین به نقشه راه معدن اشاره داشت و گفت:  یکی دیگر از انتظارات وزارتخانه در زمینه نقشه راه معدن است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر