غریب پور خبر داد:

شناسایی پنج محدوده فسفات و بوکسیت در کهگیلویه و بویراحمد

عملیات اکتشاف در بیش ۹ هزار کیلومتر مربعی از استان، هدفگذاری شده است

عصر معدن- رئیس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد: پنج محدوده فسفات و بوکسیت در استان کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده است. وی همچنین از عملیات اکتشاف بیش از ۹ هزار کیلومتر مربع در این استان خبر داد.;

شناسایی پنج محدوده فسفات و بوکسیت در کهگیلویه و بویراحمد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، خداداد غریب پور که با هدف بررسی اقدامات صورت گرفته در حوزه های اکتشاف و احیای معادن کوچک به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده بود، افزود: تاکنون در حدود سه هزار کیلومتر از مساحت این استان عملیات اکتشاف انجام شده است.

    وی افزود: یک هزار کیلومتر مربع آن فاقد معدن بوده و 2 هزار کیلومتر مربع که دارای معادن بوکسیت و فسفات بوده نیز برای اکتشاف در دست اقدام است.

    رئیس هیات عامل ایمیدرو از معدن فسفات "چرام" به عنوان یکی از ظرفیت‌های معدنی در این استان نام برد و گفت: 100 میلیون یورو سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی در این معدن انجام شده است.

    حمایت از طرح ملی احیای معادن کوچک

    با بیان اینکه امسال برنامه اکتشاف 300 هزار کیلومتر مربعی در دستور کار ایمیدرو و یک کنسرسیوم متشکل از شرکت های بزرگ معدنی است گفت: در بخش معادن کوچک مقیاس هر تعداد پروژه که به ایمیدرو معرفی شود، آمادگی داریم حمایت های لازم در بخش تولید، فروش و زیرساخت را داشته باشیم.

    وی یکی از محورهای توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد را سرمایه گذاری بر روی بخش معدن دانست و تاکید کرد: زمینه تحقق این مهم نیز ایجاد زیرساخت ها و شناسایی عرصه های معدنی در گام نخست است.

    غریب پور افزود: تاکنون 75 فقره پروانه بهره برداری معدنی با حجم سرمایه گذاری افزون بر سه هزار و 300 میلیارد ریال در کهگیلویه و بویراحمد صادر شده است.

    یک میلیارد و 500 میلیون ذخیره معدنی در استان

    وی گفت: این تعداد معدن با اشتغال 754 نفر و دارای بیش از یک میلیارد و 500 میلیون تن ذخیره معدنی هستند.

    غریب پور در بخش دیگری با بیان اینکه توسعه پایدار و حفظ محیط زیست از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است عنوان کرد: در این زمینه تفاهم نامه ای با سازمان محیط زیست به امضا رسید و ایمیدرو خود را موظف به رعایت مسائل زیست محیطی می داند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر