۱۶ میلیارد تومان وصولی حقوق دولتی معادن لرستان

عصر معدن- رئیس سازمان صمت لرستان گفت: در شش ماهه اول امسال، ۱۶ میلیارد تومان وصولی حقوق دولتی داشتیم که در مقایسه با عملکرد پارسال رشد پنج برابری را نشان می‌دهد.;

۱۶ میلیارد تومان وصولی حقوق دولتی معادن لرستان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از دنیای معدنف بهمن جعفری گفت: یکی از اقدامات سازمان صمت در سال جاری، بحث ساماندهی حقوق دولتی معادن است.

    وی ادامه داد: از ابتدای امسال، حقوق دولتی به صورت علی الحساب و از طریق سامانه کاداستر و مکاتبه اداری به بهره برداری ابلاغ شده است.

    وی درخصوص تحقق حقوق دولتی توسط وزارت صمت که برای لرستان در نظر گرفته شده است، گفت: در شش ماهه اول امسال این امر محقق شده است.

    رئیس سازمان صمت لرستان با بیان این که پرداختی‌ها توسط 123 معدن فعال صورت گرفته است، افزود: عمده این معادن در حوزه مواد معدنی غیرفلزی بودند.

    جعفری ادامه داد: با توجه به این که سهم استان در وصول حقوق دولتی به طور کامل محقق شده قطعاً با وصول حقوق دولتی شش ماهه دوم قطعاً عملکرد بالاتری نسبت به میزانی که برای آن تعیین شده دست خواهیم یافت.

    وی گفت: به منظور تعیین تکلیف تمام معادن در سامانه کاداستر، محدوده آن‌ها نیز تعیین تکلیف شدند.

    جعفری افزود: باهدف جلوگیری از برداشت‌های غیرمجاز، بازدید‌های نظارتی انجام می‌شود که منجر به پرونده‌هایی در مراجع قضایی نیز شده و هم اکنون مفتوح هستند.

    رئیس سازمان صمت لرستان گفت: منتظر ابلاغ رأی نهایی در خصوص این معادن هستیم که مطابق مقررات نسبت به دریافت حقوق دولتی اقدام کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر