همزمان با سفر رییس جمهور و با حضور وزیر صنعـت، معدن و تجارت در خراسان رضوی انجام می شود؛

بهره برداری از ۶ طرح بزرگ صنعتی و معدنی در خراسان رضوی

عصر معدن- وزیر صنعـت، معدن و تجارت در سفر خود به استان خراسان رضوی ۶ طرح بزرگ صنعتی و معدنی را افتتاح می‌کند و از ۳ طرح بزرگ دیگر بازدید به عمل می آورد. یکی از این طرح‌ها با سفر یک روزه رییس جمهور به این استان در روز یکشنبه به صورت ویدیو کنفرانسی مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.;

بهره برداری از ۶ طرح بزرگ صنعتی و معدنی در خراسان رضوی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر  معدن» به نقل از شاتا، در این سفر مجتمع فولاد سبزوار با ظرفیت اسمی 2 میلیون و 500 هزار تن تولید گندله در نیشابور مورد بهره برداری قرار می گیرد. این طرح با سرمایه گذاری 4 هزار میلیارد ریال راه اندازی شده است و زمینه اشتغال 300 نفر را فراهم می کند.

    طرح پارس فولاد سبزوار با سرمایه گذاری 5 هزار و 20 میلیارد ریال و اشتغالزایی 521 نفر نیز در جوین بهره برداری می شود. این واحد ظرفیت تولید سالیانه 800 هزار تن آهن اسفنجی را دارد.

    در این سفر شیشه فلوت کاویان در فریمان با ظرفیت تولید اسمی 280 هزار تن در سال انواع شیشه فلوت، رفلکس و آینه تخت مورد بهره برداری قرار می گیرد.

    این طرح با سرمایه گذاری 3 هزار و 300 میلیارد ریال راه اندازی شده و برای 510 نفر اشتغال به وجود آورده است.

    سیمان غرب آسیا در تربت جام دیگر طرحی است که توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

    این واحد تولیدی که با سرمایه گذاری 5 هزار و 400 میلیارد ریال راه اندازی شده است ظرفیت تولید سالیانه یک میلیون و 500 هزار تن سیمان پرتلند را دارد و برای 300 نفر شغل ایجاد کرده است.

    از دو طرح آجربرگل سفالین در مشهد و شاه چراغ پارسیان در ملک آباد این شهر نیز در این سفر بهره برداری می شود. آجر برگل سفالین با ظرفیت اسمی تولید سالیانه 12 میلیون عدد انواع آجر سفال، سرمایه گذاری 795 میلیارد ریالی دارد و برای 120 نفر شفل به وجود آورده است. شاه چراغ پارسیان نیز با سرمایه گذاری 225 میلیارد ریال و اشتغالزایی 40 نفر ظرفیت تولید سالیانه 450 هزار عدد انواع چراغ LED را دارد. محمد شریعتمداری در این سفر از 3 طرح صنعتی و معدنی توسعه ملی و صنایع معدنی فولاد سنگان خراسان در سنگان خواف و شیشه آذر مینا جام در تربت جام بازدید خواهد کرد. طرح بزرگ صنعتی و معدنی توسعه ملی با ظرفیت اسمی 2 میلیون و 500 هزار تن گندله با سرمایه گذاری 6 هزار و 184 میلیارد ریال برای 524 نفر شغل ایجاد کرده است. صنایع معدنی فولاد سنگان خراسان نیز ظرفیت اسمی 5 میلیون تن کنسانتره را دارد و میزان سرمایه گذاری و اشتغال آن 13 هزار میلیارد ریال و 500 نفر است. طرح شیشه آذر مینا جام نیز با سرمایه گذاری 4 هزار میلیارد ریال و اشتغال 523 نفر ظرفیت اسمی تولید 200 هزار تن انواع شیشه جام بروش فلوت را دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر