تولید بیش از ۴ میلیون تن مقاطع فولادی در ۴ ماهه نخست امسال

عصر معدن- مسئول استاندارد و کیفیت انجمن تولیدکنندگان فولاد گفت: بر اساس آمار‌های اعلامی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، در ۴ ماهه نخست امسال تولید کل مواد فولادی شامل تیرآهن، میلگرد، نبشی و سایر مقاطع، ۴ میلیون و ۱۷۴ هزار تن بوده است.;

تولید بیش از ۴ میلیون تن مقاطع فولادی در ۴ ماهه نخست امسال
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، بهرام باقرزاده با اشاره به آخرین وضع تولید فولاد در کشور افزود: کل تولید مقاطع فولادی شامل فولاد تخت سرد، گرم و پوشش دار نیز 3 میلیون و 557 هزار تن بوده است. 

    وی اضافه کرد: ظرفیت تولید انواع محصولات فولادی ایران سالانه 45 میلیون تن است که از این میزان هم اکنون حدود30 میلیون تن تولید می‌شود.

    باقرزاده گفت: از مهم‌ترین دلایل دست نیافتن به اهداف تولید فولاد، موضوع ناترازی انرژی و کمبود‌ها در تامین برق و گاز صنعت کشور است؛ صنعت فولاد برای تولید این میزان فولاد، به 5 هزار و 500 مگاوات برق نیازمند دارد که کمتر از 10 درصد برق تولیدی کل کشور است. 

    وی افزود: نخستین صنعت درگیر قطعی برق، صنایع فولادی است که با توجه به گستردگی آن در کشور، نقش مفیدی را در اشتغال و ارزآوری ایفا می‌کند. 

    مسئول استاندارد و کیفیت انجمن تولیدکنندگان فولاد ادامه داد: برای تولید 30 میلیون تن فولاد، حدود 40 هزار میلیون متر مکعب در روز گاز مصرف می‌شود که برای تولید 55 میلیون تن فولاد هدف، باید این میزان گاز بیش از 70 هزار میلیون متر مکعب در روز افزایش یابد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر