افزایش ۱۲ درصدی قیمت، مشکل صنعت سیمان را حل نمی‌کند

عصر معدن- رییس هیات مدیره انجمن سیمان با بیان اینکه امروز مشکل صنعت سیمان با افزایش ۱۲ درصد قیمت برطرف نخواهد شد، گفت: قبل از هر افزایش قیمتی باید تخفیف ها را صفر کنیم.;

افزایش ۱۲ درصدی قیمت، مشکل صنعت سیمان را حل نمی‌کند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از تسنیم، سید محمد اتابک، رییس هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان ایران  با اشاره به اینکه در گذشته برای صنعت سیمان و  بسیاری از صنایع سرمایه بر می توانستیم به صورت کوتاه مدت برنامه ریزی کنیم، اظهارداشت: اما امروز شرایط بازارهای اصلی مصرف کشور نشان می‌دهد که اگر بخواهیم به این روند که فعلا به آن پایبند هستیم، ادامه دهیم، بسیاری از کارخانه های کشور سال آینده دیگر قابلیت کار کردن نخواهند داشت.
    رییس هیات مدیره انجمن سیمان با تاکید بر اینکه  نیازمند برنامه ریزی مجدد برای صنعت سیمان کشور هستیم، ادامه داد: شرایطی را که ما داریم، بسیاری از کشورها طی کرده اند، ولی هیچ کدام اصرار به تولید به حد ظرفیت نداشته اند، بلکه باید اصرار به حد ظرفیت اقتصادی داشت.
    وی با تاکید بر اینکه باید این شرایط را در کشور حاکم کنیم و قطع به یقین کسی جز خودمان نمی تواند این کار را انجام دهد، گفت: متاسفانه افزایش قیمت سیمان را دوستان عمل نمی کنند و هنگام فروش انواع تخفیف ها را ارائه می دهند.

    اتابک تصریح کرد: امروز مشکل صنعت سیمان با افزایش 12 درصد قیمتی که سازمان حمایت اعمال خواهد کرد، برطرف نخواهد شد.

    رییس هیات مدیره انجمن سیمان در ادامه چهارمین جلسه هم اندیشی صنعت سیمان، گفت: واقعیت این است که سازمان حمایت فی الذاته از ابتدای تاریخ ایجاد صنعت سیمان، قیمت را در کنترل گرفت. اما دیگر  این کار امکان پذیر نیست. قیمت برق 20 درصد و قیمت نسوز افزایش یافته است. بلبرینگ 8 برابر افزایش قیمت داشته و دستمزد نیز چاره ای جز تغییر و افزایش نخواهد داشت.

    اتابک با اشاره به اینکه دیگر با قیمت های قبلی نمی توانیم پیش برویم، اظهارداشت: با توجه به شرایط جدید کشور، باید قیمت جدیدی برای سیمان داشته باشیم. البته ابتدا باید ببینیم تولیدکنندگان صنعت سیمان که تخفیف می دهند، چگونه می توانند این کار را انجام دهند. قبل از هر افزایش قیمتی باید تخفیف ها را صفر کنیم.

    وی در بخشی از صحبت های خود به افزایش قیمت پاکت سیمان اشاره کرد و گفت: در بحث قیمت پاکت سیمان، سازمان حمایت شرایط را زودتر از ما منعکس کرد تا قیمت پاکت کاهش یابد. تعهد شد تا مواد خام با قیمت ارزانتر وارد شود تا پاکت به قیمت ارز ان تر به صنعت سیمان برسد، اما عملا تاکنون اتفاقی نیافتاده است.بنابراین، شرایط عمومی اینگونه خواهد بود که قیمت پاکت به دلیل ناشی از خود مواد ارتقاء یابد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر