سرپرست شرکت طلای زرشوران اعلام کرد:

مزایای راه اندازی معاملات گواهی سپرده شمش طلا در بورس کالا

عصر معدن- سرپرست شرکت طلای زرشوران اعلام کرد: با راه اندازی معاملات گواهی سپرده شمش طلا در بورس کالا، تأمین نقدینگی و سرمایه در گردش به‌ منظور خرید مواد اولیه، پرداخت حقوق و مزایای کارگران و همچنین افزایش تولید تسهیل خواهد شد.;

مزایای راه اندازی معاملات گواهی سپرده شمش طلا در بورس کالا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، محسن نادری افزود: علاوه بر این کاهش هزینه‌های نگهداری و جابجایی، امنیت حفظ سرمایه برای دارنده اوراق، کاهش فاصله زمانی بین تولید و متقاضی، حذف واسطه‌ها، شفاف‌سازی و کمک به ثبات قیمت‌ها از نتایج این اقدام خواهد بود.

    وی افزود: استانداردسازی شمش‌های طلا بر اساس ISO17025 لحاظ می‌شود و با معامله گواهی سپرده شمش طلا در بورس، هزینه ساخت در خرید (کارمزد یا اجرت و...) حذف می‌شود.
    نادری عنوان کرد: همچنین از این طریق قابلیت نقد شوندگی بالا، قابلیت خرید به میزان سرمایه خریدار، نبود محدودیت زمانی برای خرید طلا را همراه با ریسک خرید و فروش پایین حاصل می شود.
    سرپرست شرکت طلای زرشوران گفت: با توجه به اینکه شرکت طلای زرشوران 100 درصد دولتی است و متعلق به سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران است، بنابراین ورود به بازار سرمایه باید از طریق مکانیزم های قانونی انجام پذیرد.
    وی افزود: با توجه به گسترش بازار سرمایه در میان مردم و استقبال از این بازار و با توجه به صدور اوراق 100 سوتی پیش‌بینی می‌شود، تقاضای کافی و 100 درصدی برای فروش گواهی سپرده شمش طلا در بورس کالا وجود داشته باشد.

    سرپرست شرکت طلای زرشوران گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر امکان خرید شمش‌های یک کیلو گرم جهت حفظ ارزش آتی ذخیره و پس‌انداز مردم وجود ندارد، در این زمینه با راه‌اندازی اوراق امکان خرید طلا برای عام مردم به میزان سپرده و نقدینگی عامه جامعه فراهم می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر