مدیرکل صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت:

۵۰۰ واحد تولیدی سنگ در کشور فعال است

عصر معدن- مدیرکل صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت از اکتشاف ۷ درصدی معادن در کشور خبر داد و گفت: اکنون ۵۰۰ واحد تولید سنگدر سراسر کشور فعال است.;

۵۰۰ واحد تولیدی سنگ در کشور فعال است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از شاتا، سیف الله امیری در نشست نقش کارگزاران تبادل فناوری در رونق تولید صنایع معدنی در حاشیه نخستین نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری ساخت داخل و رونق تولید افزود: سرمایه گذاری در بخش معادن نیازمند عزمی جدی است و سرمایه گذاران در زمینه اکتشاف معادن به طور جدی وارد نشده اند.

    وی با اشاره به اینکه کار معادن تولید است و در تحریم های بین المللی تنها بخشی هستند که آسیب نمی بینند خاطرنشان ساخت: جوانان مستعدی در این بخش فعال هستند که با نسل گذشته بسیار متفاوتند و نیاز به حمایت دارند.
    امیری ادامه داد: اکتشاف 7 درصدی انجام شده اما در 93 درصد از معادن کشور اکتشاف و کارتحقیقی روی آن انجام نشده است و نیازمند تحقیق است.
    این مقام مسئول از کشف 2 میلیارد تنی سنگ در معدنی در زنجان نیز خبر داد و گفت: یکی از مشکلات ما در گذشته پسماندهای معادن بود ولی امروزه با رشد تکنولوژی پسماندهای معادن ارزش بیش از هزار میلیارد تومانی پیدا کرده است.
    وی با اشاره به اینکه 6 هزار و 500 واحد در تولید سنگ در کشور فعالیت دارند افزود: از این تعداد بیش از 500 واحد سنگ خوب تولید می کنند که مناسب صادرات است.

    امیری همچنین با اشاره به توان کشور برای ساخت ماشین آلات در بخش سنگ گفت: ساخت ماشین آلات در این حوزه نیاز به دانش دارد و نمایشگاه ساخت داخل می تواند زمینه های حضور شرکت های دانش بنیان در این خش را فراهم کند.

    این مسئول آموزش، تامین نقدینگی و نبود انبار را از جمله مشکلات واحد های تولیدی برای صادرات عنوان کرد.

    نخستین نمایشگاه «فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید» با مشارکت 210 شرکت 27 تیرماه با حضور وزیران صنعت، معدن و تجارت و علوم، تحقیقات و فناوری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران افتتاح شد به مدت چهار روز (تا سی ام تیرماه) پذیرای علاقه مندان است.

    آنچه این نمایشگاه را از دیگر نمایشگاه‌ها متمایز می‌کند عرضه به جای نمایش دستاوردها است.

    210 شرکت بزرگ و فرادستی در حوزه‌های خودرو و قطعات، لوازم خانگی، صنایع معدنی فلزی و غیرفلزی، مخابرات، صنایع دریایی و نفت، گاز و پتروشیمی در فضای نزدیک به 11 هزار متر مربع، کمبودها و نیازهای‌شان را به نمایش گذاشته اند و از صنعتگران، دانشگاهیان، کارگاه‌های کوچک و استارت‌آپ‌ها دعوت کرده اند تا برای رفع این نیازها پیشگام شوند.

    مجری این نمایشگاه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) است و علاوه بر آن وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مرکز همکاری های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی و صندوق‌های حمایتی جزو همکاران برگزاری این نمایشگاه هستند.

    9 انجمن تخصصی صنایع و چهار صندوق حمایتی با هدف ارائه تسهیلات به فعالان حوزه نهضت ساخت داخل در این نمایشگاه حضور دارند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر