ترس از بحران مالی، این محصول را ارزان کرد

عصر معدن- بهای فلز مس در هفته قبل در بازارهای جهانی با نوساناتی همراه بود، ولی به طور کلی در هفته گذشته روندی نزولی داشت. به نحوی که قیمت این فلز بنیادین از قیمت ۶۰۹۵.۰۰ دلار به ازای هر تن در تاریخ ۱۷ ماه دسامبر سال ۲۰۱۸ میلادی، به قیمت ۶۱۰۳.۰۰ دلار به ازای هر تن در تاریخ ۲۱ ماه دسامبر سال جاری میلادی، رسید.;

ترس از بحران مالی، این محصول را ارزان کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» گروه تحلیلی کارگزاری سی ولکس در این زمینه نوشت: عوامل زیادی در هفته قبل بر قیمت فلز مس در بازارهای جهانی اثر داشتند که مهمترین آن به شرح زیر است.
    در ابتدای هفته معاملاتی گذشته براساس گزارش سایت metalbulletin، کاهش شاخص صنعتی داو جونز آمریکا “Dow jones” به میزان 1.5 درصد در هفته گذشته و همچنین افت 0.35 درصدی شاخص S&P در این کشور موجب شد تا ترس از بروز بحران مالی در کشور آمریکا در بین معامله گران و سرمایه گذاران بین المللی ایجاد شود.

    همین امر موجب شد تا ارزش نرخ برابری دلار آمریکا در قبال سبدی از ارزهای مهم جهان مانند یورو در بازارهای جهانی کاهش داشته باشد. لازم به توضیح است که کشور آمریکا دومین مصرف کننده بزرگ مس در دنیا است و ترس از افت رشد اقتصادی در این کشور  موجب شد تا تقاضای فیزیکی خرید مس در بازارهای جهانی کاهش یابد و به دنبال آن قیمت مس در هفته قبل روندی نزولی داشته باشد. این مسئله در حالی است که با توجه به رو به گرما بودن هوا در کشور شیلی که بزرگترین معادن تولیدکننده مس در این کشور واقع شده اند و افزایش میزان تولید مس، قیمت این فلز بنیادین روندی نزولی به خود گرفته است.

    در شکل زیر نمودارهای قیمتی یک ماهه و یک هفته اخیر فلز مس(تحویل فوری) برحسب دلار/تن در بورس فلزات لندن آورده شده است:

     تحلیل تکنیکال:
    با توجه به شواهد و اسیلاتورهای موجود در تحلیل تکنیکال، فلز مس روند بلند مدت صعودی دارد و لازم به ذکر است که این فلز بنیادین، نوساناتی را نیز در این بین تجربه خواهد کرد. در هفته گذشته در بازارهای جهانی، فلز بنیادین مس روندی کاهشی داشت و در هفته بعد نیز با احتمال زیادی دارای روندی نزولی خواهد بود.
    در این صورت فلز اگر مس روندی نزولی داشته باشد، در این صورت با عبور از نزدیکترین ساپورت مهم خود یعنی 5900 دلار به ازای هر تن، احتمال این که قیمت مس، تا سطح قیمتی حمایتی  5700 دلار به ازای هر متریک تن نزول یابد، وجود دارد.
    و در غیر این صورت چنانچه مس بخواهد روندی افزایشی داشته باشد و در صورت عبور کردن از نزدیکترین مقاومت مهم و تاریخی خود که 6000 دلار به ازاء هر متریک تن است، احتمالا تا مقاومت قیمتی 6200 دلار به ازاء هر متریک تن نیز افزایش خواهد یافت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر