رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان مطرح کرد:

شناسایی بیش از ۲ میلیارد و ۸۹۲ میلیون تن ذخیره معدنی در استان اصفهان

عصر معدن- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان با اشاره به امکان برداشت سالانه حدود ۵۰ میلیون تن از معادن این استان گفت: ظرفیت‌ صنعتی و معدنی متنوع و متعددی در استان اصفهان وجود دارد که توجه به آن‌ها به تحقق شعار سال کمک می‌کند.;

شناسایی بیش از ۲ میلیارد و ۸۹۲ میلیون تن ذخیره معدنی در استان اصفهان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از شاتا، ایرج موفق با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در ادامه شعار سال 99 که جهش تولید نام داشت، امسال را سال «تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها» نام گذاری کردند، از امکان برداشت سالانه حدود 50 میلیون تن ماده معدنی از معادن استان اصفهان خبر داد و گفت: ظرفیت اصفهان در بخش معدن بسیار بیشتر از این مقدار است.

    رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان اظهار داشت: میزان ذخایر معدنی شناسایی شده در استان اصفهان بیش از 2 میلیارد و 892 میلیون تن است و از حیث تعداد معادن فعال رتبه اول، تعداد کل معادن دارای مجوز پروانه بهره برداری رتبه دوم و از نظر میزان ذخیره قطعی رتبه سوم و میزان استخراج اسمی رتبه پنجم را در کشور دارد.

    چالش بزرگ معدنکاران، موافقت نکردن سازمان‌های ذیربط با واگذاری معادن است

    موفق با اشاره به اینکه برای واگذاری معادن باید موافقت سازمان‌های مختلف را کسب کنیم خاطرنشان کرد: چالش بزرگی که بسیاری از معدنکاران با آن مواجه هستند موافقت نکردن سازمان‌ها از جمله محیط زیست و منابع طبیعی با واگذاری معادن است.

    رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان بیان کرد: کارگروه‌هایی برای افزایش تعامل بین دستگاهی در راستای دریافت این موافقت‌ها برای معدنکاران تشکیل شده است.

    وی افزود: این ارگان‌ها هم بنا به دلایل خاص خود از جمله وجود جنگل، گون زار و پروانه چرای دام، با واگذاری معادن مخالف هستند که این کارگروه ها برای رفع این مشکلات تشکیل شده است.

    موفق گفت: بخش معدن به عنوان بنگاه اقتصادی در استان باید باور پذیر باشد اما اغلب شوراهای شهر و روستا به معدن به‌عنوان یک موضوع تخریبی نگاه می‌کنند در صورتی که با نگاه به اطراف خود متوجه می‌شویم که بیشترین وسایل اطراف ما از جمله آجر، شن و سنگ‌های تزیینی از معادن به‌دست می‌آید.

    وی تصریح کرد: معادن به‌عنوان بنگاه‌های اقتصادی مفید محسوب می‌شوند و در صورتی که ارگان‌های ذیربط همراهی و همکاری بیشتری با فعالان معدنی داشته باشند، اصفهان به‌عنوان یک استان معدنی فعال در کشور نشان داده خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر