صدور مجوز فاز ۲ فولاد بافت برای تولید گندله و آهن اسفنجی

عصر معدن- مدیر مجتمع فولاد بافت اعلام کرد: مجوز فاز ۲ فولاد بافت، از فولادسازی به احداث ۲ واحد شامل کارخانه گندله سازی با ظرفیت ۲.۵ میلیون تن و کارخانه احیا مستقیم برای تولید ۸۰۰ هزار تن آهن اسفنجی جدید، صادر و ابلاغ شد.;

صدور مجوز فاز ۲ فولاد بافت برای تولید گندله و آهن اسفنجی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایمیدرو، سورنا زمانیان افزود: طبق مصوبه سازمان برنامه و بودجه، محصول فاز 2 از فولادسازی به گندله با ظرفیت 2 میلیون و 500 هزار تن تغییر کرده است و واحد احیاء مستقیم شماره 2 کارخانه نیز به روش پرد (PERED) با ظرفیت 800 هزار تن خواهد بود که باید در مدت سه سال احداث شود.

    زمانیان تصریح کرد: تحقق فاز 2 کارخانه منوط به این است که سازمان ایمیدرو به عنوان دارنده جواز تاسیس و سازمانی که گشایش اعتبار (LC) را برعهده دارد، بتواند عملیات گردش مالی را به موقع انجام دهد تا بتوانیم از گذرگاه تحریم که در این پروژه بسیار تاثیرگذار است، عبور کنیم.

    وی ادامه داد: برنامه ریزی ها برای اجرای فاز 2 از خرداد ماه سال قبل شروع و از اسفندماه گذشته کارهای عملیاتی آغاز شده که به دلیل شیوع ویروس کرونا، عملیات خاکبرداری که قرار بود 16 فروردین امسال انجام شود، به تعویق افتاده است.

    زمانیان تاکید کرد: برای تامین زیرساخت های فاز 2 فولاد بافت، نیاز به حمایت های سازمان ایمیدرو است که امیدواریم با تحقق این مهم، اجرای برنامه های این مجتمع با سرعت بیشتری دنبال شود.

    مجتمع فولاد بافت سال گذشته با حضور رئیس جمهور افتتاح شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر