جعفری در رویداد دموماین مطرح کرد:

معدنکاری بهینه با بهره مندی از ظرفیت دانش بنیان ها

عصر معدن- رئیس هیات عامل ایمیدرو، بسترسازی برای اکتشاف، استخراج بهینه و فرآوری با بهره مندی از توان فنی دانش بنیان ها را از عوامل کلیدی افزایش بهره وری و کاهش قیمت تمام شده در حوزه معدن و صنایع معدنی خواند.;

معدنکاری بهینه با بهره مندی از ظرفیت دانش بنیان ها
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، وجیه الله جعفری امروز در مراسم "رویداد جذب سرمایه در حوزه ساخت ماشین آلات معدنی(دموماین)" که با حضور شرکت های دانش بنیان برگزار شد، افزود: زمانی که به دنبال قیمت تمام شده کمتر با افزایش میزان استخراج هستیم، باید به دنبال بهینه کردن فرآیند استخراج باشیم.
    وی افزود: در این راستا شرکت های دانش بنیان می توانند در مسیر کاهش قیمت ها در اکتشاف، استخراج بهینه و فرآوری، افزایش بهره وری و ارتقای حوزه ایمنی با توجه به صیانت از نیروی انسانی موثر باشند.

    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اکتشاف، استخراج و فرآوری؛ به عنوان شاخص اثرگذار حوزه معدن و صنایع معدنی اشتراک و تفاوت هایی دارند.
    وی ادامه داد: در حوزه اکتشاف به لحاظ ریسک کاری بالا، شرایط متفاوت تر از بخش های استخراج و فرآوری است در حالی که پذیرش ریسک برای ورود به فاز اجرا در این حوزه، گام نخست است.
    جعفری عنوان کرد: به طور یقین استفاده از تکنولوژی مورد نیاز، ماشین آلات و تجهیزاتی که در این فرآیند کمک به کاهش ریسک فعالیت های های معدنکاری می کنند، از اهمیت بالایی برای توسعه بخش معدن برخوردار است.

    ضرورت طراحی دقیق همراه با دانش فنی در حوزه اکتشاف
    وی با تاکید بر اینکه در اکتشافات با ریسک بالا، باید دقت در فرایند افزایش یابد، گفت: در این حوزه اگر دارای طراحی درست و دقیق همراه با دانش فنی به روز باشیم، ذخایر بیشتر و با کیفیت تری شناسایی و برنامه ها نیز در بخش بهره برداری دقیق تر دنبال می شود.
    جعفری اعلام کرد: تحقق این مهم نیازمند ایجاد فضای فکری، برای تبادل اطلاعات با دانش بنیان ها است.
    رئیس هیات عامل ایمیدرو تاکید کرد: اثربخشی شرکت های دانش بنیان با توجه به فرامین رهبر معظم انقلاب مبنی بر اهمیت نقش دانش بنیان ها در اقتصاد، حمایت ایمیدرو از این حوزه را بیش از پیش کرده است.

    برنامه ریزی برای استفاده از تجهیزات سیار فرآوری
    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به افزایش همکاری ها بین صنعت و مراکز علمی، اعلام کرد: با کمک دانش بنیان ها می توان دانش فنی در اختیار سازندگان ماشین آلات و تجهیزات قرار داد که این روند باعث خواهد شد تا ذخایر کوچک معادن، اقتصادی شود.
    وی افزود: تنظیم قراردادهای خرید ماشین آلات با ارایه تسهیلات صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی یکی از راهکارهای توسعه ای است که ایمیدرو به دنبال آن است.

    "دموماین" را فرصتی برای معرفی ظرفیت دانش بنیان ها
    جعفری برگزاری رویدادهایی همچون "دموماین" را فرصتی برای معرفی ظرفیت دانش بنیان ها و پیوند بین صنعت و علم خواند و گفت: اعلام فراخوان جذب دانش بنیان ها و بسترسازی برای تحقق این هدف، تسهیل در فرآیند جذب سرمایه در حوزه ساخت ماشین آلات معدنی و توسعه اقتصادی را به همراه دارد.
    وی ابراز امیدورای کرد که برگزاری این رویداد، منجر به تحقق اهداف از پیش تعیین شده شود.
    رویداد "دموماین" با محوریت جذب سرمایه در حوزه ساخت ماشین‌آلات معدنی و صنایع معدن در محل سالن اجتماعات ایمیدرو روز 8 شهریور برگزار شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر