صادرات شمش فولاد خراسان از مرز ۱۰۰ هزار تن گذشت

عصر معدن- مدیرعامل مجتمع فولاد خراسان گفت: امسال برای نخستین بار صادرات شمش فولاد به عنوان محصول نیمه نهایی این مجتمع از مرز ۱۰۰ هزار تن گذشت.;

صادرات شمش فولاد خراسان از مرز ۱۰۰ هزار تن گذشت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایرنا، سید حسین احمدی سلیمانی با اشاره به عدم تاثیر روند تحریم های جدید بر صادرات فولاد افزود: صادرات این مجتمع امسال نسبت به کل سال گذشته بیش از 67 درصد افزایش داشته است.
    وی اظهار داشت: طی این مدت صادرات مجتمع فولاد خراسان 150 هزار و 618 تن انواع فولاد بود در حالی که این میزان در کل سال گذشته 117 هزار و 454 تن بوده است.
    وی گفت: علاوه بر کشورهای عراق، افغانستان، ترکمنستان و پاکستان کشورهای عمان، امارات و ترکیه نیز در فهرست مشتریان فولاد خراسان قرار گرفته اند که انتظار می رود تا پایان امسال میزان صادرات این مجتمع از مرز 200 هزار تن عبور کند.
    احمدی سلیمانی افزود: اتخاذ سیاست های جدید صادراتی و حفظ اعتماد به کیفیت محصولات تولیدی در فولاد خراسان، در کنار جلب مشتریان جدید در خاور دور و نیز برخی کشورهای تولیدکننده فولاد در همسایگی ایران نظیر ترکیه در افزایش میزان صادرات موثر بوده است.
    مجتمع فولاد خراسان (سهامی عام) درسال 1369 با سرمایه اولیه 1،5میلیارد ریال با مشارکت شرکت ملی فولاد ایران و بانک سپه تاسیس و با نام نورد فولاد خراسان به ثبت رسید و در سال 74 نام آن به شرکت مجتمع فولاد خراسان تغییر یافت.
    از کل سهام مجتمع فولاد خراسان 51،44 درصد به صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر، 32،16 درصد به شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات، 13،33 درصد به موسسه صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان و 3،07 درصد یه سایر سهامداران تعلق دارد.
    این مجتمع در منطقه ای به مساحت هزار و 400 هکتار در 15 کیلومتری شمال غرب نیشابور قرار دارد و شامل 6 کارخانه گندله سازی با ظرفیت تولید 2،5 میلیون تن در سال، 2 واحد احیای مستقیم با ظرفیت 1،6 میلیون تن، 2 واحد فولادسازی با ظرفیت 1،4 میلیون تن و کارخانه نورد با ظرفیت تولید سالانه 640 هزار تن است.
    مرکز شهرستان 450 هزار نفری نیشابور در 127 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر