رییس دادگستری لامرد:

امنیت مطلوب برای سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی فراهم است

عصر معدن- رییس دادگستری شهرستان لامرد فارس گفت: با توجه به اهمیت استقرار امنیت به منظور جذب سرمایه برای رونق و توسعه منطقه ویژه اقتصادی لامرد، شرایط مناسبی از این منظر در شهرستان حاکم است.;

امنیت مطلوب برای سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی فراهم است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایمیدرو، همزمان با بزرگداشت هفته قوه قضاییه،‌ حجت الاسلام محمد امین غفاری رییس دادگستری این شهرستان با حضور در منطقه ویژه اقتصادی لامرد، افزود: از همه ساز و کارهای پیش بینی شده قانونی و همچنین ظرفیت های اجتماعی برای بسط امنیت در این منطقه مهم استفاده می شود.

    وی با اشاره به تاثیر گذار بودن انباشت سرمایه در دست برخی افراد و عدم مدیریت نقدینگی در بروز برخی جرائم تصریح کرد: یکی از راهکارهای حل این معضل می تواند شناساندن فرصت های سرمایه گذاری مولد و نافع برای هدایت این نقدینگی ها در مسیر تولید باشد که منطقه ویژه اقتصادی لامرد بهترین گزینه برای چنین رویکردی است.

    رییس دادگستری لامرد ادامه داد: یکی از رسالت های دستگاه قضایی تسهیل در امر سرمایه گذاری و رفع موانع تولید است و در وضعیت فعلی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، به همین منظور واحد حمایت از سرمایه گذاران در دادگستری شهرستان تشکیل شده است تا فرایند صیانت از حقوق سرمایه گذاران در مسیر منطقی و معقول هدایت شود.

    این مقام قضایی با تاکید بر انجام فعالیت های فرهنگی برای تبیین آثار مثبت توسعه صنعتی پیشنهاد داد: از روحانیون، فعالان اقتصادی و مدنی و گروههای تاثیر گذار در جامعه انتظار می رود ضمن آشنایی با ملزومات و پیوست های توسعه صنعتی، راهکارهای بهره برداری مطلوب از این نوع فرصت ها و به حداقل رساندن آثار منفی ناشی از توسعه صنعتی را در بین مردم اشاعه کنند.

    عضو شورای تامین شهرستان لامرد افزود: یکی از شاخص های اصلی سرمایه گذاری، امنیت است، بدین ترتیب زمانی که سرمایه گذار امنیت داشته باشد، تمایل و اطمینان بیشتری به مشارکت دارد. وی ادامه داد: در حوزه قضایی این شهرستان اهتمام ویژه ای برای حمایت از سرمایه گذاران و همچنین تلاشگران عرصه صنعتی وجود دارد که مصداق آن تعامل مناسب منطقه ویژه اقتصادی لامرد با دادگستری شهرستان است.

    حجت الاسلام غفاری از رعایت استانداردهای ایمنی، جاری بودن سامانه های بیمه و نظارت بر عملکرد شرکت ها در این منطقه ابراز رضایت کرد و در عین حال خواستار پایبندی به همه اصول و ضوابط قانونی شد.


    وی در بخش دیگری از اظهاراتش ضمن استقبال از گزینش نیروی توانمند بومی در طرح صنایع انرژی بر لامرد و پارسیان و مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد گفت: دکتر فدایی دولت، تجلی مدیری ایثارگر و جهادی است که با پیوند تخصص و تعهد پیشینه درخشانی دارد و امید است با اتکا به تجارب ارزشمندش در این سنگر نیز کارنامه درخشانی از خود در اذهان مردم و فعالان اقتصادی ثبت و ضبط کند.

    وی با تاکید مجدد بر آمادگی مجموعه قضایی شهرستان لامرد برای همکاری با منطقه ویژه اقتصادی ابراز امیدواری کرد بستر مناسب برای جذب سرمایه اهالی در رونق صنعتی سایت انرژی بر لامرد و افزایش فرصت های شغلی به خصوص برای نیروهای توانمند بومی فراهم شود.

    سید محمد باقر امینی نژاد مدیر سایت انرژی بر لامرد در این بازدید به ارائه توضیحاتی از زیرساخت های سرمایه گذاری در این منطقه پرداخت و از همکاری دادگستری شهرستان در حل و فصل مسایل و پرونده های مرتبط با منطقه ویژه تقدیر کرد.

    در جریان این بازدید ، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه لامرد، رئیس اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان لامرد، جمعی از کارکنان دادگستری شهرستان و فعالین صنعتی مستقر در این منطقه راهبردی حضور داشتند.

    منطقه ویژه اقتصادی لامرد در جنوب استان فارس و در مجاورت کانونهای اصلی انرژی کشور واقع است و میزبان صنایع بزرگی نظیر آلومینیوم جنوب است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر