سعدمحمدی در آیین افتتاح طرح های توسعه ای مس در مجتمع خاتون آباد:

فعال سازی معادن زیرزمینی مس در آینده ای نزدیک

عصر معدن- مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران از برنامه ریزی این شرکت در فعال سازی معادن زیرزمینی مس خبر داد.;

فعال سازی معادن زیرزمینی مس در آینده ای نزدیک
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، اردشیر سعدمحمدی که امروز در آیین افتتاح طرح های توسعه مجتمع مس خاتون آباد و در حضور رییس جمهور، وزیر صنعت معدن و تجارت و رییس هیات عامل ایمیدرو، سخن می گفت، افزود: در زمینه اکتشاف طی سال گذشته 70 هزار متر گمانه عمقی حفر شده و امسال 100 هزار متر عملیات اکتشافی برنامه ریزی شده است.

    وی افزود: در منطقه میدوک معادن زیرزمینی را برای طراحی مس با عیار بیش از 75 صدم درصد در دستور کار قرار دادیم و در آینده بسیار نزدیک معدن زیرزمینی مس را فعال خواهیم کرد.

    افزایش ظرفیت

    وی همچنین گفت: امیدواریم طی چهار سال آینده ظرفیت تولید مس را به 550 هزار تن در سال افزایش دهیم. مدیرعامل شرکت ملی مس افزود: در حوزه مس پیش بینی این است که بین شش تا هشت میلیون تن به تقاضای فعلی جهان که اکنون 24 میلیون تن است افزوده شود. وی اعلام کرد: در این راستا شرکت مس برنامه ریزی کرده تا همسو با اقتصاد جهانی قسمتی از بازار جهانی را به خود اختصاص دهد.

    این مقام مسئول در شرکت ملی مس گفت: سال گذشته رکوردهای بسیار خوبی در تولید، فروش و صادرات اتفاق افتاد به طوری که در صادرات طی سال گذشته 2 و نیم برابر سال 97 صادرات داشتیم.

    سعدمحمدی با بیان اینکه میزان سرانه مصرف مس دنیا در حال حاضر 3.2 دهم کیلوگرم به ازای هر نفر است، عنوان کرد: این رقم در 20 سال آینده به پنج کیلوگرم اضافه خواهد شد و با برنامه ریزی می توانیم بازارهای بیشتری را در دنیا به خود اختصاص دهیم.

    بنابر این گزارش، امروز با فرمان رئیس جمهور و توسط دکتر غریب پور رییس هیات عامل ایمیدرو چهار طرح توسعه ای توسعه ذوب، اکسیژن، اسید سولفوریک و انبار کنسانتره در مجتمع خاتون آباد افتتاح شد.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر