مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت های معدنی خبر داد:

پشتیبانی متقابل معادن کوچک و بزرگ در حوزه سنگ آهن و مس

عصر معدن- مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی گفت: شرکت های بزرگ سنگ آهن و مس تفاهمنامه ای با این صندوق امضا کرده اند تا شرایط برای پشتیبانی متقابل معادن کوچک و بزرگ فراهم آید.;

پشتیبانی متقابل معادن کوچک و بزرگ در حوزه سنگ آهن و مس
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، فرید دهقانی با اشاره به اینکه احیا و بازسازی معادن کوچک از طرح های ملی و اقتصاد مقاومتی است، افزود: صندوق بیمه در راستای تسهیل فعالیت معادن برای پوشش ریسک و دسترسی به اعتبارات کم بهره تفاهمنامه های را با دو شرکت بزرگ در حوزه سنگ آهن و شرکت ملی مس امضا کرده است.

    وی تصریح کرد: اگر معادن کوچک، محصولات خود را به این دو مجتمع معدنی بزرگ سنگ آهن عرضه کنند آن ها نیز منابع اعتباری برای ایجاد واحدهای فرآوری در این معادن را با واسطه ضمانت نامه صندوق از طریق بانک ها تامین می کنند.

    مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه گذاری و فعالیت های معدنی با بیان اینکه در بخش مس نیز همکاری مشابهی در دستور کار قرار دارد، گفت: اگر معادن کوچک کنسانتره مس را در اختیار شرکت ملی مس قرار دهند می توانند از طریق اعتبارات این شرکت و با واسطه صندوق از طریق بانک تسهیلات دریافت کنند.

    به گفته دهقانی، احیا و بازسازی معادن کوچک به عنوان طرحی ملی همسو با سیاست های اقتصاد مقاومتی در دستور کار قرار دارد. در این طرح از طریق ضمانت نامه های این صندوق و سپرده اعتباری شرکت های بزرگ، معادن کوچک در قالب همکاری متقابل، می توانند اعتبارات 18 درصدی دریافت کنند.
     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر