ریزش قیمت طلا ادامه دارد

عصر معدن- قیمت طلا در معاملات روز سه‌شنبه تحت تاثیر رشد ارزش دلار آمریکا و بهبود ریسک پذیری سرمایه‌گذاران کاهش یافت و به پایین‌ترین حد در حدود یک هفته اخیر رسید.;

ریزش قیمت طلا ادامه دارد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ثابت بود و 1313.95 دلار معامله شد. بهای معاملات این بازار روز گذشته به 1308.20 دلار سقوط کرده بود که پایین‌ترین قیمت از 29 ژانویه بود.

    در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در آوریل با 0.1 درصد کاهش، به 1318.40 دلار رسید.

    معاملات در بازار آسیا به دلیل تعطیلی یک هفته‌ای بازار چین به مناسب فرا رسیدن سال نوی چینی، سوت و کور بود.

    جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA در این باره گفت: طلا شب گذشته که بازده اوراق قرضه و دلار آمریکا به دلیل بهبود فضای ریسک پذیری افزایش یافتند، دچار کاهش شد. با این حال موضع بانک مرکزی آمریکا برای عدم افزایش سریع نرخ‌های بهره از قیمت طلا در محدوده 1300 دلار حمایت خواهد کرد.

    دلار در معاملات روز سه‌شنبه در برابر ارزهای همتای خود ثابت ماند.

    هر اونس طلا برای تحویل فوری هفته گذشته پس از این که بانک مرکزی آمریکا نرخ‌های بهره را ثابت نگه داشت و اعلام کرد برای افزایش بیشتر نرخ‌های بهره دست نگه خواهد داشت، تا مرز 1326.30 دلار صعود کرده بود که بالاترین قیمت از آوریل سال گذشته بود.

    با این حال انتشار آمار رشد قوی اشتغال آمریکا در ژانویه تا حدودی نگرانی‌ها نسبت به کندی اقتصاد این کشور را برطرف کرد.

    بر اساس گزارش رویترز، لورتا مستر، رییس بانک فدرال رزرو کلیولند روز دوشنبه اظهار کرد بانک مرکزی در صورت عملکرد اقتصادی مطلوب،  ممکن است لازم باشد نرخ‌های بهره را اندکی افزایش دهد.

    طلا از پایین ماندن نرخ‌های بهره سود می‌برد زیرا هزینه نگهداری این فلز کمتر شده و جذابیت سرمایه‌گذاری بیشتری پیدا می‌کند.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری با 0.2 درصد افزایش، در 1367 دلار ایستاد. هر اونس نقره برای تحویل فوری 0.1 درصد افزایش یافت و به 15.88 دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.1 درصد کاهش، 817 دلار معامله شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر