دستورهای رئیس جمهور به سرپرست جدید وزارت صمت؛

سهم معدن در اقتصاد ارتقا یابد

ایران در جمع کشورهای تاثیرگذار معدن قرار گیرد

عصر معدن- دکتر روحانی رییس جمهوری در گفت و گوی تلفنی با سرپرست وزارت صنعت معدن و تجارت، دستوراتی در حوزه های مختلف صادر کرد و در آن خواهان افزایش سهم معدن در اقتصاد کشور شد.;

سهم معدن در اقتصاد ارتقا یابد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از شاتا، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در گفت‌وگو با حسین مدرس خیابانی به اهمیت برنامه ریزی برای بهره گیری مناسب تر از معادن کشور اشاره کرد و گفت: باید با تدوین یک برنامه یکدست و روشن، فعالیت معادن در اختیار کسانی قرار گیرد که با تلاش خود، سهم معادن را در اقتصاد کشور ارتقاء ببخشند و کشور را به جمع کشورهای تاثیرگذار در حوزه معادن برسانند.

    رئیس‌جمهور دستور داد با انتخاب نیروهای دلسوز، متخصص، با تجربه و جوان، تلاش خود را بر مدیریت بازار و تأمین کالاهای اساسی، ساماندهی قیمت خودرو، جهش تولید، کمک به توسعه صادرات غیرنفتی و بهبود فضای کسب و کار متمرکز کند.


    ضرورت توجه ویژه به جهش تولید

    دکتر روحانی با تاکید بر ضرورت توجه ویژه به جهش تولید بیان کرد: باید با ارتباط موثر با صنعتگران، تولیدکنندگان و صاحبان کسب و کار و صادر کنندگان، حوزه تولید بیش از پیش تقویت و شعار جهش تولید در عمل محقق شود و تحقق این شعار باید به گونه ای باشد که مردم تاثیر ملموس آن را در زندگی خود مشاهده کنند.


    تلاش در جهت رفع دغدغه تولیدکنندگان برای تامین مواد اولیه

    رییس جمهور همچنین بر ضرورت تلاش در جهت رفع دغدغه تولیدکنندگان و صاحبان کارخانه ها برای تامین مواد اولیه تاکید کرد و گفت: تامین مواد اولیه کارخانه ها را وظیفه ای ویژه برای تحقق شعار جهش تولید تلقی کنید و در رفع نیاز صنعتکاران و تولید کنندگان سیاستگذاری، برنامه ریزی و تلاش کنید.

    وی تصریح کرد: کنترل بازار و حمایت از مصرف کننده و ایجاد آرامش در فضای کسب و کار و مسیر شفاف میان تولید کنندگان و مصرف کنندگان، مطالبات منطقی مردم، صاحبان کسب و کار و دولت است که ضروری است به جدیت در تحقق این اهداف اهتمام داشته باشید.


    ضرورت برنامه ریزی دقیق در مدیریت بازار

    دکتر روحانی با اشاره به ضرورت برنامه ریزی دقیق در مدیریت بازار برای تامین کالاهای ضروری مردم افزود: رصد دائمی بازار در جهت تامین کالاهای اساسی و ضروری مردم و کنترل عرضه وتقاضا قطعا نقش اساسی در مدیریت قیمت ها خواهد داشت. همچنین باید در جهت رفع دغدغه تولیدکنندگان و صاحبان کارخانه ها در تامین مواد اولیه به جدیت تلاش کرد.


    حذف فضای دلالی

    رئیس جمهور با بیان اینکه برای تسریع در تحقق موارد ذکر شده در حکم سرپرستی باید برنامه ریزی دقیق انجام گیرد، به موضوع نابسامانی در بازار خودرو اشاره کرد و گفت: در همین راستا طبق یک برنامه ریزی روشن و شفاف که هم برای تولید کنندگان خودرو و هم برای مردم کاملا آشکار و مشخص باشد، باید با حذف فضای دلالی و واسطه گری، خودرو با قیمت منطقی از تولید کننده به دست مصرف کننده برسد. این مسیر باید به گونه ای طراحی شود که به حذف نقش آفرینی کاذب واسطه ها و دلالان در تعیین قیمت خودرو و ارجحیت یافتن منفعت مردم و تولیدکنندگان خودرو منجر شود و قطعا تحقق این موضوع عمل به مصوبه ستاد اقتصادی دولت خواهد بود.

    دکتر روحانی تاکید کرد: به هیچ وجه از سوی مردم و مسئولان قابل تحمل نخواهد بود که با جهش های غیرمنطقی و کاذب در بازار خودرو، خودروهای تولیدی کشور با قیمتی گزاف به دست مردم برسد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر