پیش بینی‌ها از کاهش قیمت طلا خبر می‌دهند

عصر معدن- در هفته ای که گذشت، اگرچه روند قیمتی طلا در بازارهای جهانی با نوساناتی هیجانی همراه بود، ولی به طور کلی روندی نزولی داشت.;

پیش بینی‌ها از کاهش قیمت طلا خبر می‌دهند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» قیمت طلا در هفته گذشته از میانگین1200.750  دلار به ازاء هر اونس در تاریخ 24 ماه سپتامبر سال 2018 میلادی، به میانگین قیمت 1185.375 دلار به ازای هر اونس در تاریخ 28 ماه سپتامبر سال میلادی جاری، رسید.
    در هفته اخیر در بازارهای جهانی، بهای فلز گرانقیمت طلا تحت تاثیر اتفاقات مهمی به شرح ذیل قرار گرفت.
    گروه تحلیلی کارگزاری سی ولکس در گزارشی نوشت: در هفته قبل به گزارش سایت Kitco، انتشار تحلیل بانک مرکزی آمریکا مبنی بر اینکه پیش بینی میزان تولید ناخالص داخلی آمریکا برای سال 2019 میلادی به نرخ 3.1 درصد افزایش یافته و این در حالی است که پیش‌بینی رشد تولید ناخالص داخلی آمریکا در ماه ژوئن برابر 2.8 درصد اعلام شده بود، موجب شد تا چشم اندازی مثبت نسبت به بهبود اوضاع اقتصادی آمریکا در بین تحلیلگران و سرمایه‌گذاران بین‌المللی به وجود آید و در نتیجه ارزش نرخ برابری دلار آمریکا در مقابل سبدی از ارزهای عمده جهان مانند یورو و یوان چین افزایش یافت و متعاقبا قیمت فلزات گرانبها مانند طلا تحت فشار قرار گرفت و روندی کاهشی یافت.
    در همین حال در هفته گذشته ، براساس گزارش فدرال رزرو آمریکا، رشد اقتصادی آمریکا در سه ماهه دوم به 4.2 درصد افزایش یافت و بانک فدرال رزرو در اقدامی نرخ بهره بانکی را 0.25 درصد افزایش داد و از 2 درصد به 2.25 درصد رشد پیدا کرد.
    لازم به توضیح است که این بیشترین میزان نرخ بهره بانکی در یک دهه اخیر در آمریکا است. به دنبال این موضوع، فلز گرانقیمت طلا جایگاه خود به عنوان کالایی گرانبها و مطمئن برای سرمایه گذاری را از دست داد و با افزایش اقبال معامله‌گران و سرمایه‌گذاران بین‌المللی به ارز دلار آمریکا، قیمت طلا در هفته گذشته در بازارهای جهانی روندی نزولی یافت.

    علاوه بر این در هفته گذشته به گزارش سایت Kitco،  طلای فیوچر تحویل ماه دسامبر سال 2018 میلادی با 2.20 دلار افزایش قیمت نسبت به هفته قبل، به رقم 1189.60 دلار به ازای هر اونس در روز جمعه، در بازار بورس فلزات نیویورک رسید.در همین حال در هفته اخیر، به گزارش گروه تحقیقات سایت Kitco، از بین نظر سنجی انجام شده در بین تحلیلگران حرفه ای 17 نفر، در نظرسنجی‌ها شرکت کردند که از بین این افراد 11 نفر پیش‌بینی کاهش قیمت برای طلا، 3 نفر پیش‌بینی افزایش قیمت و 4 نفر نظری بی تفاوت، نسبت به روند قیمت طلا در هفته آتی داشته‌اند.

    این اتفاقات در حالی است که با احتمال زیادی مهم ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت طلا در هفته‌های آتی، داده های آماری منتشره از اقتصاد کشورها، تغییرات نرخ بهره بانکی آمریکا توسط بانک فدرال رزرو این کشور، سیاست بانک مرکزی اروپا در افزایش یا ثبات نرخ بهره بانکی این منطقه، همچنین برنامه‌های تسهیل مالی بانکهای مرکزی سایر کشورها، برنامه های حمایتی و داده‌های اقتصادی کشور چین، همزمانی فستیوالهای دو کشور چین و هند، بروز تنشهای سیاسی در کشورهای جهان، تداوم جنگ اقتصادی در کشورهای مختلف به خصوص اعمال تعرفه های بیشتر آمریکا بر واردات کالاهای "چین، اتحادیه اروپا، روسیه و ترکیه و کانادا "، تغییرات در توافق برجام کشورهای غربی با ایران و بروز بلایای طبیعی، و همچنین تغیبر بهای نفت در بازارهای جهانی خواهد بود.

    تحلیل تکنیکال طلا
    با توجه به شواهد و اندیکاتورهای موجود در تحلیل تکنیکال، به نظر می‌رسد که روند بلند مدت طلا صعودی است، هرچند که ممکن است طلا در این بین اصلاح قیمت نیز داشته باشد.
    در هفته گذشته طلا روندی نزولی داشت و برای هفته معاملاتی آتی، این پیش‌بینی برای قیمت طلا وجود دارد که با احتمال زیادی، روندی نزولی داشته باشد.
    در این صورت اگر طلا بخواهد طلا تمایل به نزول داشته باشد، در صورت عبور کردن از نزدیکترین ساپورت قیمتی مهم خود که 1175 دلار به ازاء هر اونس است، احتمال اینکه تا سطح حمایتی قیمتی و تاریخی 1100 دلار به ازاء هر اونس نیز کاهش یابد، وجود دارد.  
    در غیر اینصورت چنانچه روندی افزایشی داشته باشد، قیمت آن با عبور از نزدیکترین مقاومت و تاریخی خود که 1200 دلار به ازاء هر اونس است، با احتمال زیادی تا مقاومت قیمتی 1250 دلار به ازاء هر اونس، نیز افزایش خواهد داشت.   
    در همین حال با توجه به اتفاقات اخیر و چنانچه اتفاق غیر منتظره‌ای رخ ندهد، به نظر می‌رسد طلا در این هفته روندی نزولی داشته باشد، هرچند ممکن است در این بین با نوساناتی نیز همراه شود. این در حالی است که شواهد موجود در تحلیل تکنیکال نیز از این مسئله حمایت می‌کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر