استقبال وزارت نفت از تولید ورق لوله های انتقال گاز ترش در فولاد مبارکه/ افزایش سرمایه مبارکه به ۲۰ هزار میلیارد تومان

عصر معدن- رییس هیات عامل ایمیدرو از استقبال وزارت نفت نسبت به تولید "ورق لوله های انتقال گاز ترش" در فولاد مبارکه خبر داد.;

استقبال وزارت نفت از تولید ورق لوله های انتقال گاز ترش در فولاد مبارکه/ افزایش سرمایه مبارکه به ۲۰ هزار میلیارد تومان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، خداداد غریب پور که در جلسه ای با حضور اعضای هیات مدیره فولاد مبارکه و مدیران ایمیدرو سخن می گفت، تصریح کرد: مهندس زنگنه در نشست مشترک با مدیران ایمیدرو، تولید ورق مورد نیاز لوله های انتقال گاز ترش را اقدامی قابل تقدیر دانست.

    وی در ادامه به برنامه افزایش سرمایه فولاد مبارکه اشاره کرد و‌ گفت: مقرر شده سرمایه این شرکت از 13 هزار میلیارد به 20 هزار میلیارد تومان افزایش یابد.

    در این جلسه مدیرعامل فولاد مبارکه اعلام کرد: در جهت توسعه برنامه های این شرکت طی 5 سال آتی، نیاز به سرمایه گذاری 170 هزار میلیارد ریالی است. وی همچنین از افزایش سرمایه مبارکه از 13 هزار میلیارد به 20 هزار میلیارد تومان خبر داد.

    حمید رضا عظیمیان افزود: این مجموعه بیش از 8300 میلیارد تومان سرمایه گذاری در پنج سال گذشته از محل منابع داخلی داشته است.

    وی افزود: کل نیاز توسعه در بخش محصولات گرم بیش از 8.9 میلیون تن خواهد بود که این رقم برای پوشش عرضه مستقیم این محصول به بازار و همچنین تغذیه خطوط پایین دستی است.

    هشت طرح مبارکه

    عظمیان با اشاره به طرح های توسعه گروه فولاد مبارکه اظهار کرد: پروژه های داخل مجتمع، کنسانتره سنگان، نورد گرم 2، فولاد سازی سفیددشت، الکترود گرافیتی اردکان، فولاد زاگرس اندیمشک، طرح گالوانیزه امیرکبیر و فولاد هرمزگان طرح های مورد توجه این شرکت است. وی افزود: میزان کل سرمایه گذاری این طرح ها تا 5 سال آتی به 170 هزار میلیارد ریال می رسد.

    مدیرعامل فولاد مبارکه گفت: با مصرف و به حداقل رساندن موجودی مواد اولیه و ورود حداکثری آهن اسفنجی، افت تولید به حداقل رسیده است.

    وی در تشریح مشکلات فولاد مبارکه گفت: تامین مواد اولیه، توازن در زنجیره تولید فولاد، مهیا نبودن زیرساخت های حمل و نقل و همچنین عدم امکان جابجایی ارز را می توان از مشکلات این فولادساز بزرگ نام برد.

    عظیمیان با اشاره به نحوه تامین خوراک طرح های تحت پوشش خود اعلام کرد: بخشی از مواد اولیه مورد نیاز شرکت های تابعه از محل فروش محصول فولاد مبارکه تامین می شود.

    برنامه فروش 9 میلیون تنی

    مدیرعامل فولاد مبارکه گفت: امسال برنامه فروش 9 میلیون تن محصول در دستور کار قرار گرفته است که 2 میلیون تن از این رقم، صادر خواهد شد.

    مدیر عامل فولاد مبارکه همچنین از افزایش سرمایه مبارکه از 13 هزار میلیارد به 20 هزار میلیارد تومان خبر داد.

    وی افزود: میزان رقم حاصل از فروش محصولات فولاد مبارکه طی سال گذشته به 23 هزار میلیارد تومان رسید و در سال جاری برنامه فروش 35 هزار میلیارد تومانی هدفگذاری شده است.

    عظیمیان با بیان اینکه 7 میلیون تن فولاد طی سال 97 به فروش رسید، اعلام کرد: سود انباشته فولاد مبارکه در سال گذشته 11.9 هزار میلیارد تومان بوده که این امر با سیاست های ایمیدرو محقق شده است.

    وی با تقدیر از سیاستگذاری ایمیدرو در جهت اختصاص سود انباشته به طرح های توسعه، گفت: این مجموعه در سال 97 حدود 1500 میلیارد تومان سرمایه گذاری در بخش مختلف معدن و صنایع معدنی داشته است.

    پروژه نورد گرم 2

    مدیرعامل فولاد مبارکه در بخش دیگری گفت: با افتتاح پروژه نورد گرم 2 طی سال های آینده، 5 میلیون تن به ظرفیت فولاد مبارکه اضافه خواهد شد.

    عظیمیان افزود: پیمانکار خارجی برنده مناقصه این طرح بعد از خروج آمریکا از برجام، تعهدات خود را متوقف کرد و در ادامه قرارداد همکاری با پیمانکار جدید به امضا رسید.

    حمایت ایمیدرو در حل مشکلات ارزی

    عظیمیان با بیان اینکه مبارکه دارای بیش از 50 درصد سهم در طرح های فولادی ایمیدرو دارد، گفت: همکاری های مستمر ایمیدرو با بانک مرکزی، مشکلات فولاد سازان به ویژه در حوزه ارز را مرتفع کرد.

    وی افزود: امیدوار هستیم با با افتتاح پروژه نورد گرم 2 و افزایش ظرفیت تولید، فولاد مبارکه بیش از پیش در بخش فولاد کشور و اقتصاد ملی اثرگذار باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر