وزیر صنعت اسامی صادرکنندگان مجاز مقاطع طویل فولادی را ابلاغ کرد

عصر معدن- وزیر صنعت، معدن وتجارت در ابلاغیه ای به گمرک جمهوری اسلامی ایران اسامی ۵۱ شرکت تولید و صادرکننده مجاز برای مقاطع طویل فولادی را اعلام کرد که بیشتر در زمینه صادرات میلگرد فعالیت دارند.;

وزیر صنعت اسامی صادرکنندگان مجاز مقاطع طویل فولادی را ابلاغ کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایرنا، پایگاه اطلاع رسانی انجمن تولید کنندگان فولاد ایران روز سه شنبه ضمن درج نامه مزبور و جدول اسامی شرکت های مجاز آورده است، رضا رحمانی در نامه خود به گمرک ایران اسامی شرکت های مجاز را برای دوره سه ماهه نخست امسال مشخص کرد.
    بر این اساس، فرآیند زمان بر و بوروکراسی اداری تایید کوتاژهای صادراتی (مرحله ثبت اظهار نامه واردات یا صادرات کالا در گمرک) خاتمه می یابد و دیگر نیازی به تایید وزارت صنعت، معدن و تجارت برای اخذ مجوز صادرات وجود ندارد.
    اسامی 51 شرکت تولیدکننده میلگرد، تیرآهن، نبشی و ناودانی نشان می دهد که 70 درصد آنها در زمینه صادرات میلگرد مجوز دارند. همچنین تعداد 11 شرکت با سهم 21.5 درصد در زمینه نبشی و ناودانی به شکل اختصاصی فعالیت دارند و بقیه صادرکننده نبشی فولادی و تیرآهن هستند.
    آمار انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گویای آن است که صادرات تولیدات فولادی در 12 ماهه 97 برابر با 2 میلیون و 987 هزار تن بود که در مقایسه با عملکرد یک میلیون و 623 هزار تن در سال 96 رشد 84 درصدی را نشان می دهد.
    پارسال در بخش صادرات تولیدات فولادی، میلگرد با سهم یک میلیون و 655 هزار تن بالاترین میزان را با افزون بر 55 درصد به خود اختصاص داد و پس از آن ورق گرم به میزان 662 هزار تن، تیرآهن 243 هزار تن و سایر تولیدات فولادی با 212 هزار تن قرار داشتند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر