اراضی ملی متأثر از فعالیت معادن در کردستان بازسازی می‌شود

عصر معدن- معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی کردستان گفت: با هماهنگی سازمان صنعت، معدن، تجارت و در راستای اجرای دستور العمل اجرایی ماده ۱۷ قانون معادن، احیا و بازسازی اراضی ملی متأثر از فعالیت معادن متروکه در حوزه‌ها جامع آبخیز این استان انجام می‌شود.;

اراضی ملی متأثر از فعالیت معادن در کردستان بازسازی می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایرنا، علی اکبر محمدپناه  اظهار داشت: سال گذشته 51 میلیارد و 799 میلیون ریال درآمد منابع طبیعی متأثر از فعالیت‌های معدنی و اجرای طرح‌های عمرانی و عمومی وصول شد.

    وی افزود: این مبلغ از محل 12 درصد درآمد معادن کردستان برای جبران خسارت‌های وارد شده به منابع طبیعی به حساب خزانه واریز شده است.

    معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل طبیعی کردستان اضافه کرد: درآمد حاصل از 12 درصد سهم منابع طبیعی و اخذ حقوق دولتی موضوع ماده 24 قانون معادن نیز در زمینه احیا و بازسازی معادن هزینه می‌شود.

    محمدپناه یادآور شد: برنامه ریزی این عملیات‌ها شامل احیا و جنگل کاری، توسعه فضای سبز و احداث سنگ چین، سازه سنگی گابیونی و دیوار حایل حفاظتی در قالب پروژه‌های آبخیزداری است.

    وی با اشاره به ماده یک قانون حفظ و حمایت از منابع طبیعی و ذخایر جنگلی کشور گفت: طبق این ماده گونه‌های درختانی از قبیل شمشاد، زربین، سرخدار، سرو خمره‌ای، سفید پلت، حرا و چندل، ارس، فندق، زیتون طبیعی، بنه (پسته وحشی)، گون، ششم، گردو (جنگلی) و بادام وحشی (بادامک) در سراسر کشور ذخایر جنگلی محسوب و قطع آنها ممنوع است.

    محمدپناه تاکید کرد: این اداره کل با رعایت الزامات قانونی در تخصیص مجوز معادن مانند فعالیت‌های معدنی در مناطق جنگلی، مراتع درجه یک، مناطق سیل خیز، فرسایش و کانون‌های بحرانی و رعایت مسائل زیست محیطی با حساسیت خاص اقدام کرده است.

    معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان از فعالان در حوزه معدن خواست با استفاده از علوم روز و بهره گیری از تجهیزات پیشرفته استخراج معادن، کمترین آسیب‌ها را به عرصه‌های ملی و طبیعی وارد کنند.

     


    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر