در دیدار روسای سازمان نظام مهندسی معدن ایران و سازمان نظام مهندسی معدن آذربایجان شرقی مطرح شد:

جذب نقدینگی و سرمایه‌گذاران به بخش معدن

عصر معدن- در دیدار روسای سازمان نظام مهندسی معدن ایران و سازمان نظام مهندسی معدن آذربایجان شرقی با بررسی مشکلات سازمان نظام مهندسی معدن آذربایجان شرقی بر جذب نقدینگی و سرمایه‌گذاران به بخش معدن و صنایع معدنی تاکید شد.;

جذب نقدینگی و سرمایه‌گذاران به بخش معدن
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر معدن»، در دیدار روسای سازمان نظام مهندسی معدن ایران و سازمان نظام مهندسی معدن آذربایجان شرقی با بررسی مشکلات سازمان نظام مهندسی معدن آذربایجان شرقی بر جذب نقدینگی و سرمایه‌گذاران به بخش معدن و صنایع معدنی تاکید شد.

    *** سازمان نظام مهندسی معدن آذربایجان شرقی

    رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران با حضور در سازمان نظام مهندسی آذربایجان شرقی و دیدار و گفتگو با رئیس و اعضای هیات مدیره این سازمان، از نزدیک در جریان اقدامات، مشکلات و نیازهای این سازمان در حوزه‌های مختلف از جمله تامین مکان و منابع مالی، قرار گرفت.
    در این جلسه با بررسی موارد مذکور، راهکارهای مختلفی برای حل آنها، پیشنهاد و مورد بررسی قرار گرفت.

    *** ظرفیت‌های بالای معدنی در آذربایجان شرقی

    داریوش اسماعیلی در این جلسه با اشاره به منابع معدنی استان آذربایجان شرقی، اظهار داشت:
    استان آذربایجان شرقی در بخش معدن استعداد و ظرفیت بالایی دارد و در این رابطه می‌توان به مجموعه سونگون به عنوان نگین مس ایران اشاره داشت و از طرف دیگر این استان در بخش طلا نیز در کنار استان‌های کردستان و خراسان، پتانسیل بالایی دارد.

    وی در ادامه تصریح کرد:
    برای استفاده از این ظرفیت‌ها و استعدادها می‌توان از سازمان نظام مهندسی معدن که حدود 3000 نفر عضو دارد نهایت استفاده را نمود.
    از این تعداد حدود 800 نفر پروانه اشتغال گرفتند که آموزش و سازمان‌دهی شدند و می‌توانند در حوزه زمین‌شناسی و معدن بسیار موثر باشند.

    *** اقتصاد، پاشنه آشیل کشور

    رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران در ادامه به اوضاع اقتصادی کشور پرداخت و اظهار داشت:
    با توجه به اینکه در حال حاضر، حوزه اقتصادی به پاشنه آشیلی برای بخش‌های مختلف کشور تبدیل شده است و رهبر معظم انقلاب نیز همواره بر تقویت و رفع مشکلات آن تاکید دارند، همه باید تا آنجا که می‌توانیم برای رونق اقتصادی کشور تلاش کنیم.

    *** ضربه نقدینگی به اقتصاد

    داریوش اسماعیلی با اشاره به چالش نقدینگی در کشور، گفت:
    متاسفانه در حال حاضر نقدینگی بیداد می‌کند و بیش از 1700 میلیارد نقدینگی در کشور وجود دارد و روزانه هزار میلیارد نیز به آن اضافه می‌شود و درواقع همین نقدینگی است که به وضعیت اقتصادی کشور ضربه می‌زند.

    *** جذب نقدینگی به بخش معدن

    رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران در ادامه، تصریح کرد:
    با توجه به وضع مذکور و همانطور که رهبر معظم انقلاب صراحتا فرمودند معدن می‌تواند جای نفت را بگیرد و باید برای تحقق این مهم تلاش کرد.
    وی اضافه کرد: اما در حال حاضر نکته مهمی که وجود دارد همین نقدینگی سرگردان است که به هر بخشی وارد شود، ویرانه‌ای بیشتر از خود بجای نمی‌گذارد و به اعتقاد بنده یکی از بهترین‌ راه‌های جذب این نقدینگی، بخش معدن و صنایع معدنی می‌باشد.

    *** جذب سرمایه‌گذاران به بخش معدن

    اسماعیلی با اشاره به اینکه اگر بخواهیم بخش معدن و صنایع معدنی فعال و تقویت شود باید زمینه‌های آن را فراهم کنیم، تصریح کرد:
    در این راستا، ما زمانی می‌توانیم سرمایه‌گذاران را به حوزه معدن و صنایع معدنی جذب کنیم که سرمایه‌گذاران از سرمایه‌گذاری در این بخش احساس منفعت کند.

    *** صیانت از منابع معدنی

    رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران در پایان به حفاظت از منابع معدنی اشاره و اظهار داشت:
    بنده در تمام سخنرانی‌های خود بارها بر صیانت از منابع معدنی به عنوان یکی از منابع خدادادی و تجدیدناپذیر که از اولویت‌های اصلی ما نیز محسوب می‌شود، تاکید کردم و برای این اقدام مهم نیز سازمان نظام مهندسی معدن و ظرفیت‌های بالقوه و بالفعلی که در این سازمان وجود دارد می‌تواند بسیار مفید و موثر باشد.
    انتهای پیام///

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر