مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست فولاد مبارکه:

در شرایط تحریم و کرونا یاد گرفتیم هر تهدیدی را به یک فرصت تبدیل کنیم

عصر معدن- در شرایطی که وقوع بحران همه‌گیری کرونا، بقای شرکت‌های تولیدی و به‌خصوص بخش صنعت را در مقیاس جهانی تهدید می‌کرد و نتایج ویرانگر اجتماعی و اقتصادی را برای بخش تولید در پی داشت، شرکت فولاد مبارکه با اقدامات مؤثر خود نه‌تنها در مهار این ویروس موفق عمل کرد، بلکه با افزایش تولید نشان داد که به‌عنوان شرکتی سرآمد در کشور و جهان مطرح است.;

در شرایط تحریم و کرونا یاد گرفتیم هر تهدیدی را به یک فرصت تبدیل کنیم
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از فولاد مبارکه اصفهان، مدیر ایمنی، بهداشت و محیط‌زیست فولاد مبارکه با اعلام این مطلب افزود: در شرکت فولاد مبارکه با حمایت‌های مدیریت عالی شرکت، معاونین، مدیران و تلاش تمامی کارکنان شرکت، توانستیم در سال 99 با لبیک به‌فرمان مقام معظم رهبری، با جهش تولید، گام بزرگی در صنعت فولاد برداریم.

    حسین مدرسی‌فر تصریح کرد: افتخار ما در شرکت فولاد مبارکه این است که علی‌رغم تعطیلی بسیاری از شرکت‌ها در پیک اول کرونا، ما توانستیم با مدیریت هم‌زمان تولید و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا علاوه بر دست‌یابی به افزایش تولید، از همه‌گیری این بیماری در شرکت جلوگیری به عمل‌آوریم، به‌طوری‌که تاکنون این بیماری نتوانسته خدشه‌ای‌ به تولید این واحد صنعتی وارد نماید.

    وی افزود: فولاد مبارکه ثابت کرد در روزهای سخت شیوع کرونا که می‌توان گفت یک جنگ بیولوژیکی است باافتخار حرکت کرد و دشمنان نظام را مأیوس ساخت.

    وی تأکید کرد: ما در فولاد مبارکه در شرایط تحریم‌ها یاد گرفتیم هر تهدیدی را به یک فرصت تبدیل کنیم و همین یادگیری باعث شد در پی انتشار این ویروس در چین در اواخر سال 98 قبل از اینکه این بیماری به ایران بیاید، با انجمن جهانی فولاد یک ارتباط دوسویه برقرار سازیم. به همین منظور شروع به شناسایی این بیماری و علائم آن نمودیم و درنهایت در اواخر اسفند و اوایل فروردین 99 با شروع موج اول با آمادگی کامل در مقابل این ویروس قرار گرفتیم و موفق شدیم از تعطیلی شرکت جلوگیری کنیم. همین تجربیات و برنامه‌های پیشگیرانه را در قالب یک طرح به انجمن جهانی فولاد ارائه کردیم که با استقبال زیادی در دنیا روبه‌رو شد و از تجربیات ما استفاده گردید.

    مدرسی‌فر افزود: در سال 99 این ویروس را به‌عنوان یک ریسک شناسایی کردیم و در قالب مدیریت ریسک با آن برخورد نمودیم و بر اساس نتایج پیامد، شدت و احتمالات موجود، آن را آنالیز کردیم.

    وی به دیگر فعالیت‌های پیشگیرانه که دیگر واحدهای شرکت را درگیر کرده بود نیز اشاره کرد و افزود: افزایش ناوگان ترابری، تغییر در نحوه توزیع غذا، درخواست اقلام بهداشتی و... مواردی بود که واحدهای زیادی از شرکت برای انجام این خدمات، زمان و انرژی بیشتری از حد عادی صرف کردند تا بتوانیم بحران‌ها را مدیریت و با موفقیت پشت سر بگذاریم.

    مدیر ایمنی، بهداشت و محیط‌زیست فولاد مبارکه با بیان این که یکی از کارهای زیربنایی در مقابله با این ویروس پشتیبانی از تولید ماسک با همکاری دانشگاه صنعتی اصفهان بود، افزود: ایجاد 23 دستورالعمل مقابله با این ویروس در 3 روز، بازنگری تهویه‌ها و ایجاد سامانه خود اظهاری هفتگی که کارکنان در قالب مدیریت خوداظهاری آن را انجام می‌دهند نیز کمک شایانی در شناسایی و پیشگیری از این بیماری برای شرکت به همراه داشته است.

    مدرسی‌فر، تدوین طرح دوساله برای مقابله با این ویروس را از مهم‌ترین اقدامات شرکت برشمرد و گفت: آمار مبتلایان به این ویروس با اقدامات خوب فولاد مبارکه تاکنون به کمترین میزان بوده است که نشان از پیش‌بینی‌های مؤثر و اقدامات ارزشمندی است که در طراحی اولیه به آن پرداخته شده است.

    وی با بیان این که یکی از دغدغه‌های این مدیریت تهیه واکسن کرونا بوده است، گفت: با پیگیری‌های زیادی که تاکنون صورت گرفته 350 هزار دوز واکسن برای همکاران و خانواده‌های آنان و کل گروه فولاد مبارکه درخواست کرده‌ایم و بدین منظور جلسات زیادی با وزارت بهداشت برقرار شد. این اطمینان را به همکاران می‌دهیم که ما اولین فولادساز خواهیم بود که واکسیناسیون کارکنانمان را شروع خواهیم کرد، زیرا تمام مجوزات مربوطه اخذ شده و طرف چینی نیز آن‌ها را آماده کرده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر