فولادسازان برتر چین، قیمت سنگ‌آهن را بررسی می‌کنند

عصر معدن- کارخانه‌های برتر فولاد چین گروهی را برای بررسی قیمت سنگ معدن تشکیل می‌دهند.;

فولادسازان برتر چین، قیمت سنگ‌آهن را بررسی می‌کنند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، شرکت‌های فولادی پیشرو چین گروهی را تشکیل داده‌اند تا تحقیق کنند که آیا عوامل غیر بازار باعث افزایش بی‌سابقه قیمت سنگ معدن می‌شوند؟ همچنین آنها از دولت خواسته‌اند تا ثبات بازار را حفظ کند.

    طبق مدارکی که از سوی رویترز مورد بررسی قرار گرفته، مدیران هشت شرکت فولادی ( 30درصد از تولیدات فولاد چین را به خود اختصاص می دهند) ، از جمله گروه Baowu، گروه HBIS، گروه Jiangsu Shagang و گروه Ansteel،  در روز 27 ژوئن در پکن گرد هم آمدند.  یک مقام ارشد در CISA که در این نشست شرکت داشت نیز صحت این سند را تایید کرد.

    این شرکت‌ها با هدف بحث و تبادل نظر در مورد راهبردهای مقابله با تجمع قیمت سنگ معدن وارداتی که 69درصد در سال جاری بالا رفت ، دیدار کردند.
    برای هماهنگی با بازارهای آینده جهت تثبیت بازار و درخواست از بخش‌های دولتی به منظور "حفظ نظم بازار" هشت کارخانه فولادی گروه تحقیقاتی را تشکیل خواهند داد که توسط Baowu اداره می‌شود و به کمک دیگران به روش قیمت‌گذاری سنگ معدن‌های فلز وارداتی کمک خواهد کرد.

    در این جلسه، شرکت‌ها و CISA افزایش قیمت‌ها را به دلیل روش‌های ضعیف طراحی‌شده توسط آژانس‌های گزارش قیمت، چاپ قیمت‌های فیزیکی، محتکران در بازار آتی و مکانیسم‌های تجاری ضعیف در بازار محلی دانستند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر