معاون امورمعادن و صنایع معدنی سازمان صمت استان مرکزی:

۹۲۰ میلیارد ریال حقوق دولتی معادن در استان مرکزی وصول شد

عصر معدن- معاون امورمعادن و صنایع معدنی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: در چهار ماهه ابتدایی امسال ۹۲۰ میلیارد ریال حقوق دولتی معادن امسال در این استان وصول شد.;

۹۲۰ میلیارد ریال حقوق دولتی معادن در استان مرکزی وصول شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از شاتا، سید کمال فروتن با اعلام این خبر افزود: سه پروانه بهره‌برداری با ذخیره قطعی پنج میلیون و 220 هزار تن و 240 هزار تن ذخیره اسمی امسال در استان مرکزی صادر شده است.

    معاون امورمعادن و صنایع معدنی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان مرکزی ادامه داد: 212 میلیارد ریال امسال سرمایه‌گذاری در سال جاری از سوی بخش خصوصی در معادن استان مرکزی صورت گرفته که در این فرآیند بیش از 20 فرصت اشتغال جدید ایجاد شده است.

    وی با بیان اینکه هشت پروانه اکتشاف و پنج گواهی کشف امسال در نقاط مختلف این استان صادر شده است، اظهار داشت: بهره‌گیری هر چه بیشتر از ظرفیت معادن همراه با نظارت گسترده این سازمان در دستور کار قرار دارد.

    فروتن بیان کرد: 263 پروانه اکتشاف و 241 گواهی کشف تا کنون در این استان صادر شده و بیش از چهار هزار و 600 نفر نیز در حوزه اشتغال دارند.

    معاون امورمعادن و صنایع معدنی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان مرکزی خاطرنشان کرد: 36 نوع ماده معدنی از ذخایر قطعی استان در حال استخراج است که بیشترین آن مربوط به معادن تراورتن با100 فقره وسنگ لاشه 98 فقره بوده و اغلب این معادن در شهرستان‌های محلات و ساوه و زرندیه مستقر هستند.

    619 معدن دارای پروانه بهره‌برداری با ظرفیت استخراج 26 میلیون 400 هزار تن و ذخیره قطعی یک میلیون 355 هزار تن با میزان سرمایه‌گذاری 6 هزار و 94 میلیارد ریال در استان مرکزی فعال است و چهار هزار و 644 نفر نیز در این بخش به کار اشتغال دارند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر