سوددهی «کالسیمین» برای ۹۷ قطعی شد

عصر معدن- مدیر عامل شرکت کالسیمین اعلام کرد: بودجه سال ۹۷ کالسیمین براساس نرخ ارز ۴۲۰۰ تومان و LME۲۹۰۰ دلار بسته شده و سود پیش‌بینی شده برای امسال قطعا محقق خواهد شد.;

سوددهی «کالسیمین» برای ۹۷ قطعی شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» امیر رحیمی در نشست خبری این شرکت با اشاره به مقایسه عملکرد سال 96 نسبت به سال 95، اظهار کرد: در سال 96 حدود 5هزار 921 تن شمش روی فروخته شد که حدود 20درصد نسبت به سال 95 روی افزایش یافته است. همچنین نرخ فروش شمش روی حدود 33 میلیون و 156هزار ریال بود که به میزان 37 درصد نسبت به سال 95 رشد داشته است.
    وی ادامه داد: از نظر مبلغ فروش شمش روی نیز شاهد افزایش 65درصدی نسبت به سال 95 بودیم و می توان گفت مبلغ فروش کل حدود 66درصد بیشتر از سال 95 بود. به طور کلی سال 96 سال درخشانی برای مجموعه کالسیمین بود.
    به گفته مدیر عامل شرکت کالسیمین، از میزان افزایش تولید 3هزار و 501 تن فروش داخلی و حدود 2هزار 420 تن فروش صادراتی بود.
    وی افزود: بودجه سال 97 کالسیمین بر اساس نرخ ارز 4200 تومان و LME 2900 دلار بسته شده و سود پیش‌بینی شده برای امسال قطعا محقق خواهد شد. همچنین در سال 96سود هر سهم براى اولین بار ٤ رقمی شده و به ١١٧٣ ریال رسید.

    رحیمی ادامه داد: نوع نگرش و تغییرات مدیریتی منجر به رشد تولید در سال 96 شد.
    مدیر عامل شرکت کالسیمین بیان کرد: اصل وجود این شرکت به دلیل معدن انگوران بوده و در این راستا طبق توافق سه‌جانبه بین شرکت تهیه و تولید مواد معدنی، بانک تجارت و کالسیمین توانستیم 70 هزار تن خاک کم‌عیار از معدن انگوران خریداری کنیم که طی سه روز آینده این خاک وارد کار خانه می‌شود.
    وی در ادامه با اشاره به تغییرات در خط فلوتاسیون افزود: کالسیمین داراى٢خط فلوتاسیون است که به صورت اکسیده کار می کرد اما اکنون با تغییراتی که انجام گرفت، برای نخستین بار یکی از خطوط در کالسیمین به صورت SO طراحی شده که بر مبنای خاک‌های معدنی اکسیده و سولفوره انگوران این خط را بنا نهادیم.
    به گفته رحیمی، اجرای این پروژه 8 ماه طول می‌کشد و امسال هم به بهره‌برداری می‌رسد. به این ترتیب یک خط اکسیدی و یک خط اکسیدی و سولفوری خواهد شد و با این تغییرات می توانیم خاک مخلوط نیز استفاده کنیم.
    وی ادامه داد: یکی از اهداف ما تولید محصولات جانبی در کالسیمین از جمله نیکل و کبالت است، در حال حاضر تولید نیکل به صورت پایلوت انجام شده و کبالت نیز پس از اجراى این طرح آغاز مى شود. در تولید نیکل باید به برخی استاندارد ها دست پیدا کنیم.
    وی با اشاره به خاک های فلوردار، بیان کرد: کارهای آزمایشى مربوط به خاک هاى فلوردار انجام شده و قرار است در کارخانه زنجان این کار را انجام دهیم زیرا خط این کارخانه بر مبناى خاک‌هاى فلوردار است. خاک‌های فلوردار از کشور ترکیه رسیده تا بتوانیم با استفاده از آنها تولید کنسانتره را در کارخانه زنجان انجام دهیم.

    به گفته مدیر عامل شرکت کالسیمین، در بررسی‌هاى صورت گرفته شرکت هاى زیر مجموعه سودده بوده اند.
    رحیمی همچنین درباره معدن آسارجیک اظهار کرد: براى این معدن ٢ جلسه داشته ایم و قرار است کار بهره‌بردارى را شروع کنیم. البته بیشتر تمایل به واگذارى این معدن را داریم اما نباید زمان را از دست داد.
    این شرکت به بیش از 12 کشور از جمله ترکیه، امارات و افغانستان صادرات داشته است.
    وی درباره بهسازی کارخانه نیز تصریح کرد: امسال قرار است بهسازی کارخانه را اجرایی کنیم زیرا افزایش تولید داریم و این کار شروع شده است. .
    به گفته رحیمی، تولید و توسعه همگام با مسائل زیست محیطى شعار امسال کالسیمین است و بیشتر پروژه های تعریفى زیست محیطی است.
    وی ادامه داد: اگر نمی توان نرخ ارز را افزایش داد اما در مقابل می توان با مدیریت صحیح راندمان را افزایش دهیم. البته در این رابطه یکی از گلوگاه هاى بحث سیستم فیلتراسیون است. در این رابطه بحث تغییر قاب ها در دستور کار است که این تغییر بیش از ٥ میلیارد تومان براى مجموعه سود دارد.
    مدیرعامل شرکت کالسیمین تصریح کرد: برای سال جاری پروژه BZS کارخانه زنجان در دستور کار است و تقریبا مصوبات لازم اخذ شده و امیدواریم این پروژه به ظرفیت ٥ تن فلز محتوا تا پایان سال به بهره بردارى برسد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر