واکنش سنگ‌آهن و فولاد چین به محدودیت‌های تولید

عصر معدن- قیمت فولاد در چین با انتظار بازار برای بالا رفتن تقاضا تحت تاثیر تدابیر محرک اقتصادی دولت و محدود شدن عرضه در زمستان، روز پنجشنبه افزایش پیدا کرد.;

واکنش سنگ‌آهن و فولاد چین به محدودیت‌های تولید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، قیمت فولاد و سنگ‌آهن چین در واکنش به محدودیت‌های تولید در زمستان رو به افزایش گذاشته اما رشد اخیر قیمت‌ها نشان‌دهنده دورنمای مثبت برای این بخش نیست. عامل تاثیرگذار در رشد قیمت‌ها، تشدید اقدامات مقامات رسمی برای مقابله با آلودگی در مراکز فولادسازی بوده است در حالی‌که ابتدا تصور می‌رفت محدودیتهای تولید در زمستان امسال به شدت فصل سرمای قبلی نخواهد بود.

    بهای معاملات میلگرد فولادی در شانگهای با 0.8 درصد افزایش، به 3458 یوان (500.26 دلار) در هر تن رسید. بهای معاملات این بازار در 14 دسامبر در 3427 یوان (497 دلار) در هر تن بسته شد که 3.7 درصد نسبت به قیمت نهایی 11 دسامبر و 7.4 درصد نسبت به قیمت 3192 یوان در 26 نوامبر، افزایش داشت.

    بهای معاملات سنگ‌آهن در بازار کالای دالیان با یک درصد افزایش، به 492.5 یوان در هر تن رسید. قیمت سنگ‌آهن با عیار 62 درصد نیز روند مشابهی را طی کرده و با 8.5 درصد افزایش در مدت دو هفته، 14 دسامبر در 70.05 دلار در هر تن بسته شد.

    قیمت میلگرد فولادی تقریبا 14 درصد نسبت به اوج قیمتش در سال 2018 که اواخر اوت به ثبت رسانده بود، کاهش پیدا کرده، اما حرکت اخیر قیمت نشان‌دهنده دیدگاه کسانی است که تصور می‌کنند محدودیت تولید، میزان عرضه را محدود خواهد کرد و تقاضا نسبتا قوی خواهد ماند.

    قطعا شواهد اولیه از محدودیت تولید، تاثیر خود را گذاشته است. تولید فولاد از رکورد 82.55 میلیون تن در اکتبر، به 77.62 میلیون تن در نوامبر کاهش پیدا کرد که پایین‌ترین سطح تولید در هفت ماه گذشته بوده است.

    اگر پیش‌بینی موسسه تحقیقات و برنامه‌ریزی صنعت متالورژیک چین درباره میزان تولید سال 2018 درست باشد، تولید دسامبر ممکن است 66 میلیون تن باشد.

    این موسسه دولتی انتظار دارد تولید فولاد چین در سال 2018 به رکورد 923 میلیون تن صعود کند. تولید این کشور در 11 ماه نخست امسال به 857.4 میلیون تن بالغ شده که 6.7 درصد نسبت به مدت مشابه سال 2017 رشد داشته است.

    رکورد بالای تولید فولاد در سال میلادی جاری بدنبال تقاضای قوی در ابتدای سال و حاشیه سود مطلوب روی داده اما عوامل مذکور در هفته‌های اخیر تا حدودی ضعیف شده‌اند.

    براساس گزارش رویترز، همزمان با انتشار آمار اقتصادی که نگرانی‌هایی را نسبت به چشم‌انداز تقاضا برای صنایع فولادبر همچون ساخت و ساز و خودروسازی به وجود آورده است، قیمت‌های فولاد و حاشیه سود آن با وجود بهبود در هفته گذشته، از اوج‌شان در اوت فاصله گرفته‌اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر