فعالیت ۶۵۰ واحد معدنی در استان سمنان

عصر معدن- استاندار سمنان از کاهش صادرات مواد خام معدنی در این استان خبر داد و گفت: در دو سال گذشته ۱۲ واحد فرآوری مواد معدنی در استان سمنان به بهره برداری رسیده است.;

فعالیت ۶۵۰ واحد معدنی در استان سمنان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از صدا و سیما، سیدمحمدرضا هاشمی به فعالیت‌های صورت گرفته در این استان برای پایان دادن به خام فروشی‌ها اشاره کرد و افزود: در تلاشیم روند ایجاد واحد‌های فرآوری در کنار پهنه‌های معدنی استان شتاب بیشتری بگیرد تا خام فروشی‌ها به تدریج در استان کاهش یابد.

    وی از استان سمنان به عنوان استان معدنی با تنوع بیشتر مواد یاد کرد و گفت: 45 ماده معدنی شناخته شده در این استان وجود دارد.

    استاندار سمنان درباره تعدد واحد‌های معدنی این استان نیز افزود: هم اکنون حدود 650 واحد معدنی فعال در استان سمنان فعالیت می‌کنند.

    هاشمی توسعه واحد‌های فراوری را امری مهم و ضروری دانست و گفت: با ایجاد واحد‌های فرآوری، ارزش افزوده این سرمایه‌های خدادادی افزایش قابل توجهی می‌یابد و باتوجه به ظرفیت‌های بالقوه و بالای استان سمنان در حوزه‌های معدنی و صنعتی امیدواریم در آینده به سمتی حرکت کنیم که در کنار هر پهنه و واحد معدنی یک یا چند واحد فرآوری معدنی نیز شکل بگیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر