مدیرعامل فولاد مبارکه تصریح کرد:

رشد تولید در گروه فولاد مبارکه نسبت به مدت مشابه سال قبل

عصر معدن- مدیرعامل فولادمبارکه اصفهان با تأکید بر این‌که فولاد مبارکه مولود انقلاب است و به برکت خون شهیدان و زیر بمباران‌های هوایی دشمنان ساخته ‌شده است، تصریح کرد: حفظ و نگهداری و ارتقای این صنعت که امروز بزرگ‌ترین کارخانۀ فولادسازی و بنگاه اقتصادی کشور است، وظیفۀ همۀ مدیران و کارکنان است.;

رشد تولید در گروه فولاد مبارکه نسبت به مدت مشابه سال قبل
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» حمیدرضا عظیمیان  در ادامۀ سخنان خود اظهار داشت: از ابتدای حضور در فولاد مبارکه، بر توجه به ارتقای ایمنی نیروی انسانی شرکت تأکید کرده‌ایم و همواره خاطرنشان ساخته‌ایم که باارزش‌ترین سرمایۀ فولاد مبارکه نیروی انسانی آن است. به شکرانۀ خداوند و با تلاش و همکاری تمامی واحدها، به‌ویژه مدیریت ایمنی و آتش‌نشانی، امروز شاهد آنیم که ضریب ایمنی فولاد مبارکه در بالاترین سطح خود قرار دارد.

    مدیرعامل گروه فولاد مبارکه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روند تولید فولاد خام در گروه فولاد مبارکه گفت: در سال 1397 در گروه فولاد مبارکه (شرکت فولاد مبارکه، فولاد هرمزگان و مجتمع فولاد سبا) 9 میلیون و 20 هزار تن فولاد خام تولید شده است. این در حالی است که برنامۀ شش‌ماهۀ اول سال جاری 4 میلیون و 320 هزار تن فولاد خام بوده، اما عملکرد واقعی با 109 درصد تحقق برنامه، تولید 4 میلیون و 728 هزار تن را نشان می‌دهد. به تعبیر دیگر، با همکاری همکاران تا پایان سال، علی‌رغم همه مشکلات، ان‌شاء‌الله بیشتر از سال 1397 تولید خواهیم کرد.

    وی افزود: در شش‌ماهۀ اول سال 1398 تناژ فروش داخلی به 3 میلیون و 121 هزار تن و تناژ فروش صادراتی به 753 هزار تن رسید. این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل میزان فروش داخلی 2 میلیون و 933 هزار تن و فروش صادراتی 664 هزار تن بوده است. این ارقام نشان می‌دهد که با تلاش جمعی کارکنان در شش‌ماهۀ اول سال جاری، در فروش داخلی و صادراتی رشد قابل‌ملاحظه‌ای داشته‌ایم.

    عظیمیان تصریح کرد: درآمد فروش کل (داخلی و صادرات) در شش‌ماهۀ اول سال گذشته 98 هزار و 101 میلیارد ریال بوده است، درحالی‌که این رقم در شش‌ماهۀ اول سال 1398 به 200 هزار و 337 میلیارد ریال افزایش ‌یافته است. همچنین درآمد فروش صادراتی در شش‌ماهۀ اول سال جاری، علی‌رغم همۀ مشکلات در حوزۀ صادرات و این مهم که فولاد مبارکه تأمین بازار داخلی را از اولویت‌های اصلی خود می‌داند، به 311 میلیون دلار افزایش یافته است.
    بهبود شاخص‌های کیفی محصول در فولاد مبارکه هم‌زمان با افزایش کمّی محصول از دیگر مباحثی بود که مدیرعامل فولاد مبارکه به آن اشاره کرد و گفت: طی شش‌ماهۀ اول سال جاری در بسیاری از نواحی، شاخص‌های کیفی محصول از برنامه بیشتر است.

    او در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برخی از مهم‌ترین فعالیت‌های شش‌ماهۀ اول سال 1398 عبارت‌اند از: برگزاری مجمع عمومی سالانۀ شرکت و تقسیم سود نقدی 39000 میلیارد ریالی (این رقم در سال قبل 18750 میلیارد ریال بود و هم‌اکنون بیش از دو برابر شده است)؛ پیشنهاد هیئت‌مدیره برای افزایش سرمایه از 130000 میلیارد ریال به 210000 میلیارد ریال؛ کسب رکورد کمترین میزان حادثه در شش‌ماهۀ اول سال؛ افزایش رضایت و اشتیاق کارکنان در یک سال گذشته نسبت به پیش از آن؛ برگزاری پنجمین مراسم گلریزان فولاد مبارکه و شرکای تجاری به مبلغ 32 میلیارد ریال؛ تولید انبوه فولاد گرید
    API X60 جهت استفاده در صنایع نفت و گاز برای اولین بار در کشور؛ ثبت رکورد تولید در کلیۀ نواحی تولیدی؛ افزایش ظرفیت تولید زنجیرۀ قلع‌اندود؛ انجام پروژۀ نوسازی (Revamp) کورۀ 1 فولادسازی مجتمع فولاد سبا و اجرای پروژۀ بارنامۀ داخلی در ورود مواد.

    عظیمیان کسب این موفقیت‌ها را مرهون خودباوری و تلاش همۀ مدیران و کارکنان فولاد مبارکه دانست و گفت: برای ادامۀ این راه موفقیت‌آمیز در تلاشیم تا مشکلات موجود در تأمین مواد اولیه و تجهیزات موردنیاز را برطرف کنیم. فولاد مبارکه به این نتیجه رسیده است که همان‌گونه که در بومی‌سازی قطعات، اقداماتی در سطح ملی انجام داده‌ایم، در بخش تأمین مواد اولیه و توسعۀ معادن نیز باید به‌طور جدی اقدام کنیم تا بزرگ‌ترین فولادساز کشور و خاورمیانه از این بابت با مشکل مواجه نشود.
    وی خاطرنشان کرد: به‌طورقطع پشت هر تهدید فرصتی است و هر مشکل و مسئله‌ای راه‌کارهای جدید در افق دید ما قرار می‌دهد. باید از رزمندگان دوران دفاع مقدس بیاموزیم که چگونه در هنگام حملات دشمن از تهدیدها فرصت می‌ساختند و خود را تقویت می‌کردند. باید با ارائۀ راهکاری نو و افزایش تنوع و سطح کمی و کیفی محصولات، در این شرایط که دشمنان فشار خود را به حداکثر رسانده‌اند، در جامعه نشاط و شادابی ایجاد کنیم.

    او با تأکید بر این‌که توسعه‌های آتی شرکت می‌تواند طی مدت 3 سال، 7 تا 8 هزار فرصت شغلی ایجاد کند، گفت: بهترین راه مقابله با دشمن، افزایش بهره‌وری، تولید حداکثری و رونق تولید است. باید باور داشته باشیم که خداوند نیز کسانی را که تلاش می‌کنند مورد حمایت خود قرار خواهد داد. به‌یقین راهبرد امسال مقام معظم رهبری مبنی بر رونق تولید بسیار هوشمندانه بوده است، چون اگر در کشور کار و درآمد رونق یابد، سایر کمبودها نیز قابل‌تحمل خواهد بود.
    مدیرعامل گروه فولاد مبارکه در بخش پایانی سخنان خود گفت: از این‌که همکاران پرتلاش و جهادی را کنار خود دارم، احساس شعف می‌کنم و یقین دارم با همکاری همۀ این عزیزان خواهیم توانست به دستاوردهای بزرگ‌تری دست ‌یابیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر