آیا بازار سنگ آهن در دست محتکران باقی می ماند؟

عصر معدن- قراردادهای آتی سنگ آهن با چالش کاهش قیمت همراه شده اند.;

آیا بازار سنگ آهن در دست محتکران باقی می ماند؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، قراردادهای سرمایه‌گذاری توسط سرمایه گذاران در بازار آتی سنگ‌آهن در چین در بیش از سه سال به پایین‌ترین حد خود رسیده و حجم مبادلات از ماه می تقریبا نصف شده‌است. این درست زمانی است که شرکت‌های خارجی اولین بار اجازه تجارت مستقیم را داشتند.
    کاهش حجم قراردادهای آتی "بین المللی" چین در میان قیمت های سنگ آهن مضاعف وجود دارد  و نشان می‌دهد که چگونه بازار در دست محتکران محلی باقی می‌ماند که به سرعت در حال رها کردن بازارهای رو به حرکت هستند.
    یک تاجر مستقر در شانگهای افزود: " بزرگ‌ترین بازیکنان در بازار بورس اوراق بهادار آهن ، تجار فیزیکی نیستند. وی گفت : " آن‌ها افرادی هستند که هر بازار آتی را که در آن فرصتی برای پول درآوردن وجود دارد را امتحان خواهند کرد.
    بورس کالا دالیان قرارداد مشتقه سنگ آهن را افتتاح کرد. سرمایه گذاران خارجی برای افزایش حجم معاملات و به عنوان بخشی از پیشنهاد چین برای افزایش نفوذ خود در قیمت‌گذاری یکی از کالاهای اصلی وارداتی، این قرارداد را دومین قرارداد پس از آتی نفت شانگهای قرار دادند.
    با این حال، سود باز - تعداد قراردادهای برجسته معامله گران و میزان نقدینگی - در روز جمعه به 889198 واحد کاهش یافت که از ماه مارس 2015 به پایین ترین حد خود رسید و از ماه مه سال گذشته به میزان 2.4 میلیون دلار کاهش یافت.
    " قیمت سنگ آهن در ماه‌های اخیر یکنواخت بوده‌است. وانگ بینگ، سخنگوی بورس دالیان، به رویترز گفت : " بنابراین سرمایه گذاران صنعتی تقاضا برای پوشش ریسک کمتری دارند، در حالی که دلالان سود کمتری برای سرمایه‌گذاری دارند. "

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر