روسیه صادرات فولاد به ایران را متوقف کرد

عصر معدن- تعرفه ها تنها سیاست ترامپ برای تاثیر بر استراتژی MMK ( MAGN.MM ) یکی از بزرگترین تولیدکنندگان فولاد روسیه نیست.;

روسیه صادرات فولاد به ایران را متوقف کرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن»، Andrey Eremin مدیرعامل اقتصادی این شرکت گفت: فولادسازان صادرات فولاد به ایران را متوقف کرده اند، این در حالی است که واشنگتن قول داده است ایران را تحریم کند.

    ترامپ یک معامله هسته‌ای بین‌المللی با ایران که توسط رئیس‌جمهور باراک اوباما مورد مذاکره قرار گرفت را زیر سوال برد و به زودی اقدامات  آمریکا در ماه آینده اعلام و آغاز خواهدکرد. این اقدامات شامل ممنوعیت فروش، عرضه وانتقال فلزات خام یا محصولات میانی به ایران است.
    اگر چه کاخ کرملین با این حرکت مخالف است و می گوید، اقدامات یک جانبه ایالات متحده علیه یک کشور سوم نباید تحت تاثیر قرار دادن روسیه در تجارت قرار گیرد اما معامله‌گران فولادی گفتند که شرکت های فلزات روسی از فروش های حداقلی از تحریم ها رنج می برند.
    شرکت سور استال و MMK در کنار کارخانه آرکلورمیتال در قزاقستان صادرات کلاف‌های فولادی و رولی به ایران را به دلیل احتمال اعمال تحریم‌های جدید آمریکا متوقف کرده‌اند.

    Eremin مدیر اقتصادی MMKگفت: حتی پیش از معرفی تحریم ها، میزان صادرات ناچیز بود و دیگر محصولی در انبارهای بندرگاهی ما وجود نداشت.
    Eremin گفت: با توجه به بازار داخلی فولاد روسیه، MMK پیش بینی خود را از رشد تقاضا در سال جاری تقریبا 4 تا 2 درصد کاهش داده است.
    او گفت: سال گذشته، تقاضای محصولات فولادی در حدود 6.5 درصد در روسیه رشد داشته است.

    Eremin گفت : امسال، سرعت کاهش‌یافته و میزان رشد را 2 درصد درسال جاری ارزیابی می‌کنیم.
    مدیرعامل اقتصادی MMK نیز گفته است این شرکت شروع یک پروژه پرسود در ترکیه به دلیل عدم اطمینان حاصل از جنگ‌های تجاری جهانی را به تعویق انداخته‌ است.
    Eremin گفت: انتظار می رود پروژه بازسازی فولاد نورد گرم در سایت ترکیه شرکت بین 90 تا 100 میلیون دلار برای درآمد اصلی MMK را افزایش دهد، اما رشد ناگهانی موانع تجاری جهانی باعث شد تا این شرکت اجرای پروژه را به تعویق اندازد.
    Eremin گفت: "ما به طور کامل تجهیزات را در کارخانه به شرایط کاری بازگردانده و تمام قراردادهای تامین انرژی و مواد خام را امضا کرده ایم."
    "متاسفانه، این تصمیم را پیش از این که ایالات متحده تعرفه هایی را علیه شرکت های متالورژی وضع کند، گرفتیم. زیرا ما نمی دانستیم چنین اتفاقی رخ می دهد. "

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر