در بخش صنایع معدنی انجام شد؛

بهره برداری از سرمایه گذاری بیش از ۲۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریالی در نیمه ۹۸

عصر معدن- براساس آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن وتجارت در نیمه نخست امسال از هفت طرح در بخش صنایع معدنی با سرمایه گذاری بیش از ۲۲ هزار و ۲۰۰.۱ میلیارد ریال بهره برداری شد که چهار طرح ایجادی و سه طرح توسعه ای بودند.;

بهره برداری از سرمایه گذاری بیش از ۲۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریالی در نیمه ۹۸
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایرنا، براساس جداول آماری وزارتخانه مزبور در بخش صنایع معدنی ایجادی برای چهار طرح بیش از 13 هزار و 280.4 میلیارد ریال سرمایه گذاری شد و در نیمه نخست امسال به بهره برداری رسید و بر ای سه طرح توسعه ای نیز افزون بر هشت هزار و 919.7 میلیارد ریال صرف شد و مورد بهره برداری قرار گرفت.

    همچنین مجموع اشتغال ایجاد شده برای طرح های ایجادی و توسعه ای یکهزار و 779 نفر بوده که در بخش ایجادی برای چهار طرح  اشتغال یک هزار و 23 نفر و در بخش توسعه ای 756 نفر شاغل شدند.

    وزارت صنعت در بخش صنایع معدنی ایجادی که در نیمه نخست امسال به بهره برداری رسیده اند به ترتیب از فولاد بوتیای ایرانیان ( استان کرمان ) با بیش از پنج هزار و 329.2 میلیارد ریال و اشتغال 198 نفر در زمینه استخراج کانه های فلزی، صنایع شیشه آذر مینا جام ( خراسان رضوی ) با افزون بر پنج هزار و 192.6 میلیارد ریال سرمایه گذاری و اشتغال 523 نفر در سایر محصولات کانی غیر فلزی ، صنایع معدنی فرآوری مس امید سبزواران در جنوب کرمان با صرف یکهزار و 513.5 میلیارد ریال با اشتغال 162 نفر در ساخت فلزات اساسی و فولاد پارس هفت تپه ( استان خوزستان ) با افزون بر یکهزار و 245.1 میلیارد ریال و اشتغال 140 نفر در زمینه ساخت فلزات اساسی نام برده است.

    علاوه براین برپایه اطلاعات جداول وزارت تخانه یاد شده در بخش طرح های توسعه ای از آلومینای ایران ( استان خراسان شمالی ) با بیش از پنج هزار و 873.2 میلیارد ریال به منظور اشتغال 197 نفر برای ساخت فلزات اساسی، فولاد سیرجان ایرانیان ( استان کرمان) با افزون بر دو هزار و 59.6 میلیارد ریال و اشتغال 329 نفر در استخراج کانه های فلزی و فولاد گستر حداد کچو اصفهان با صرف افزون بر 986.9 میلیارد ریال به منظور اشتغال 230 نفر در زمینه ساخت فلزات اساسی صرف شده است.

    امسال انتظار می رود ظرفیت فولاد سازی کشور در بخش صنایع معدنی حداقل به 40 میلیون تن برسد و میزان تولید هم 26 تا 28 میلیون تن شمش فولاد براورد شده است.

    براساس سند چشم انداز 1404 ظرفیت فولاد سازی کشور به رقم 55 میلیون تن خواهد رسید و پیش بینی می شود حدود 40 درصد این رقم برای صادرات تخصیص یابد.

    آمارهای موجود نشان می دهد که جمهوری اسلامی اکنون در جایگاه دهمین فولاد ساز جهان قرار گرفته و تا سال 1404 دستیابی به جایگاه هفتمین فولاد ساز مورد انتظار است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر