رییس سازمان صمت استان قزوین :

مهمترین اولویت بخش صنعت قزوین توسعه صادرات و تقویت بخش معدن است

عصر معدن- رییس سازمان صمت استان قزوین گفت: مهمترین اولویت های ما در سال جهش تولید، حمایت از بخش معدن، توسعه صادرات و گره گشایی از مشکلات واحدهای صنعتی نیمه فعال و راکد است.;

مهمترین اولویت بخش صنعت قزوین توسعه صادرات و تقویت بخش معدن است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از شاتا، عزیزالله افضلی در نشست مدیران و معاونان سازمان صمت قزوین اظهار داشت: هرچند قدمت صنعتی قزوین زیاد است اما به نظر می‌رسد برای استفاده بهینه از امکانات و ظرفیت‌های موجود راه زیادی در پیش داریم و باید تلاش بیشتری کرد تا وضعیت بهتر شود.

    وی بیان کرد: بخش زیادی از ظرفیت‌های صنعتی استان به دلیل بهره وری نامناسب، فرسودگی کارخانه‌ها، به روز نبودن تولیدات، کمبود منابع مالی و سو مدیریت از چرخه تولید خارج شده که برای آن لازم است تدبیر و برنامه ریزی کنیم.

    رییس سازمان صمت استان قزوین تصریح کرد: در سال جهش تولید رویکرد و اولویت ما فعال کردن واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل با نگاه کارشناسی است.
    وی بیان کرد: با آسیب شناسی مشکلات واحدهای راکد و غیر فعال تلاش می‌کنیم تا بخش‌های مغفول مانده را به صورت عملیات محور فعال کنیم.

    افضلی با اشاره به بازدید هفتگی از کارخانه‌های استان تصریح کرد: روزهای چهارشنبه از واحدهای مشکل دار و شاخص بازدید می‌شود و هدف ما حل موانع تولید است.

    افضلی اظهار داشت: ضمن شناسایی مشکلات و آسیب‌ها برای حل آن اقدام عملی داریم و از نگاه ما با پشت میز نشینی نمی‌توان مشکل صنعت را حل کرد.

    افضلی با اشاره به ظرفیت‌های معدنی استان قزوین هم گفت: قزوین از نظر ذخایر معدنی مزیت‌های خوبی دارد ولی تاکنون فقط خام فروشی کرده ایم که اگر این رویکرد عوض شود می‌توانیم به اشتغال و تولید بیشتری برسیم.

    وی گفت: یکی دیگر از محورهای کاری ما در سال جهش تولید حمایت از بخش معدن، توسعه صادرات و گره گشایی از مشکلات صنایع است.

    افضلی اضافه کرد: در صنایع تبدیلی هم مزیت‌های خوبی در استان قزوین داریم و با شناسایی ظرفیت‌های صنعتی، معدنی و کشاورزی، صادراتی و صنفی امیدواریم به درآمدهای بیشتری دست یابیم.

    وی اظهار داشت: نگاه به حوزه صادرات باید تخصصی شود و در کنار آن توجه به صنایع کوچک در اولویت قرار گیرد زیرا SME ها با سرمایه گذاری کمتر، زمان سریع‌تر و بازدهی بالا به نتیجه می‌رسد و می‌تواند به اشتغال پایدار استان کمک کند.

    افضلی یادآور شد: بهره گیری از تشکل‌های غیر دولتی و کمک به بازاریابی محصولات صنعتی را از دیگر برنامه‌های سازمان در سال جاری دانست و گفت: در بخش بازرگانی انسجام خوبی وجود دارد و به دلیل سرعت تولید دانش در این عرصه لازم است در بازار از نگاه سنتی به مدرن تغییر روش دهیم.

    وی گفت: با ایجاد چارچوب‌های جدید و استفاده از نیروهای جوان و خوش فکر و تغییر در کسب و کارها و راه اندازی فروشگاه‌های اینترنتی می‌توانیم ضمن دوری از روزمرگی به دستاوردهای بهتری برسیم.

    افضلی یادآور شد: با اطلاع رسانی درست قادریم مشارکت مردم را بیشتر کرده و از ابزار نوین و نظارت پیشگیرانه برای بهره وری بیشتر استفاده کنیم.

    وی اظهار امیدواری کرد با برنامه ریزی مدون و دوری از روزمرگی و استفاده از ظرفیت نمایندگان برای رسیدن به جهش تولید اقدام کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر