پیش بینی جدید از کامودیتی ها

مس ۱۰۷۰۰ دلار میشود

سیمان به ۱۳۹ دلار میرسد

عصر معدن- گزارش های جدید نشان میدهد که متاثر از پیامدهای طولانی شدن جنگ اوکراین و روسیه، چشم انداز نگران کننده ای از کامودیتی ها به گوش میرسد.;

مس ۱۰۷۰۰ دلار میشود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از کالاخبر ، در شرایطی که افزایش قیمت مصالح ساختمانی به معضلی بزرگ برای فعالان این صنعت و مردم در جهان تبدیل شده است، انتشار گزارش های جدید نگران کننده است.

    نگرانی در مورد تورمی که می تواند صنعت ساختمان را درگیر کند و این بار ریشه آن جنگی است که در اروپا شروع شده است، چرا که کشورهای بزرگی که در تولید فلزات و مصالح ساختمانی و مواد معدنی هستند را درگیر کرده است.

    سیمان به 139 دلار می رسد
    براساس گزارش منتشر شده توسط وب سایت «گلوب» در نیمه دوم سال 2022 متوسط قیمت هر تن سیمان در بازارجهانی برابر با 139 دلار و هر متر مربع بتن برابر با 110 دلار خواهد بود. این درحالی است که متوسط قیمت هر تن سیمان در فصل اول امسال برابر با 108 دلار بود.

    انتظار می رود قیمت هر بلوک بتنی در نیمه دوم سال جاری بالغ بر16 درصد نسبت به نیمه اول و قیمت آجر بالغ بر 15 درصد افزایش یابد که در نهایت هزینه تمام شده فعالیت های ساختمانی را به شدت افزایش خواهد داد.

    مس هم گران می شود
    از طرف دیگر قیمت مس هم در این سال به شدت افزایش خواهد یافت. با وجود این که قیمت هر تن مس در انتهای ماه آوریل برابر با 9 هزار و734 دلار بود که با حداکثر قیمت ثبت شده برای این فلز درسال 2021 فاصله زیادی داشت، ولی انتظار می رود در نیمه دوم امسال شاهد افزایش بیشتر درقیمت این فلز سرخ باشیم. افزایشی که به تدریج بازار را با شوک ها و چالش های جدید روبرو می کند و اقتصاد جهان را به سمت آسیب های بزرگتری هدایت می کند.

    مس 10700 دلار را لمس می کند
    در این گزارش پیش بینی شده است متوسط قیمت هر تن مس درنیمه دوم سال 2022 به بیش از 10 هزار و700 دلار برسد و متوسط قیمت سال جاری آن 51 درصد نسبت به سال قبل بیشتر شود. این وضعیت می تواند در پروژه های تامین برق در کشورهای مختلف نیز اختلال ایجاد کند.

    علاوه براین افزایش قیمت مس، روی توان تولید خودروهای برقی اثر منفی خواهد گذاشت و صنعت ساختمان را با افزایش شدید هزینه مواجه و خرید خانه را برای شمار زیادی از مردم دنیا به یک آرزوی دست نیافتنی تبدیل می کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر