اختصاص سه درصد از تولید فولاد‌ خام دنیا به فولاد زنگ نزن

عصر معدن- مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران گفت: ۳ درصد از تولید فولاد خام دنیا به فولاد‌های زنگ نزن اختصاص دارد.;

اختصاص سه درصد از تولید فولاد‌ خام دنیا به فولاد زنگ نزن
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از صدا و سیما، آقای محمدآقاجانلو در دهمین گردهمایی فولادی و آلیاژ‌های فولادی به تولید فولاد‌های کیفی اشاره کرد و افزود: طی حدود 20 سال گذشته تولید فولاد‌های زنگ نزن در دنیا سالانه افزایش 8 درصدی داشته است، در کشور‌های توسعه یافته تولید فولاد زنگ نزن 4 و نیم درصد است.

    وی گفت: عمده کشور‌های تولید کننده فولاد دنیا نیز در آسیا هستند که 3 تا 4 درصد تولید فولاد این کشور‌ها نیز فولاد‌های زنگ نزن است که البته اندونزی 35 درصد تولید فولاد خود را به فولاد زنگ نزن اختصاص داده است.
    مدیرعامل شرکت فولاد ایران افزود: حدود 20 درصد از تولید فولاد اتحادیه اروپا نیز زنگ نزن و آلیاژی است که کشور سوئد از حدود 4 و 4 دهم میلیون تن تولید فولاد 56 درصد آلیاژی است و یک سوم از تولیدش نیز از قراضه است که در کشور ما نیز در این خصوص باید بیشتر کار شود.
    وی به ظرفیت مازاد تولید فولاد اشاره کرد و گفت: سرمایه گذاری مناسبی در این حوزه صورت نمی‌گیرد و چالش‌های در این حوزه داریم و در سرمایه گذاری هدایت مناسبی صورت نمی‌گیرد ضمن اینکه بازار جذابی نیز در داخل کشور در این حوزه وجود ندارد و طی 10 سال گذشته چه در بازار فولاد‌های ساختمانی و چه بازار فولاد‌های کیفی افزایش چندانی در کشور نداشتیم.
    آقاجانلو افزود: ضمن اینکه امروز اکتشافات خوبی در حوزه سنگ آهن نداشته ایم تا بتوانیم نیاز‌های خود را در حوزه مواد اولیه تامین کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر