مدیرعامل شرکت مس در نخستین جلسه اقتصاد مقاومتی شرکت مس مطرح کرد:

توسعه سرمایه‌گذاری‌های مرتبط با مس در منطقه ویژه رفسنجان

عصر معدن- نخستین جلسه اقتصاد مقاومتی شرکت مس با حضور محمدرضا بنی‌اسدی‌ راد مدیرعامل شرکت مس و مدیران صندوق بازنشستگی و شرکت‌های تابعه شرکت سرمایه‌گذاری سرچشمه در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان برگزار شد.;

توسعه سرمایه‌گذاری‌های مرتبط با مس در منطقه ویژه رفسنجان
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روابط عمومی شرکت ملی صنایع مس ایران، حدود یک‌ماه از انتصاب محمدرضا بنی اسدی راد به سمت مدیرعاملی شرکت مس می‌گذرد و در این مدت کوتاه به نظر می‌رسد که مهم‌ترین دستور کار مدیرعامل شرکت مس و اعضای هیأت‌مدیره جدید شرکت مس رفع آلایندگی مس سرچشمه با بهره‌برداری از کارخانه اسید تا پایان سال 97، سرعت بخشیدن به طرح‌های توسعه‌ معادن مس استان کرمان با هدف افزایش تولید کنسانتره شرکت مس و در بلندمدت رساندن تولید کاتد شرکت مس به‌اندازه ظرفیت اسمی کارخانه‌های ذوب خاتون‌آباد و سرچشمه و در آخر اشتغال‌زایی از طریق فعال کردن معادن کوچک و پتانسیل‌های بالقوه شرکت مس برای افزایش تولید است. براساس همین رویکرد مدیرعامل شرکت مس از منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان بازدید کرد و با برگزاری نخستین جلسه اقتصاد مقاومتی شرکت مس با حضور مدیران صندوق بازنشستگی و شرکت‌های تابعه شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه دستور رفع مشکلات و سرعت بخشیدن به رونق‌بخشی استان و توسعه سرمایه‌گذاری مس در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان را صادر کرد.
    محمدرضا بنی اسدی راد در این جلسه مشترک با تأکید بر برنامه‌ریزی هدفمند جهت حضور فعال و پویای شرکت‌های تابعه مس در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان گفت: این جلسه مشترک با هدف تهیه یک نقشه راه با همکاری شرکت‌های زیرمجموعه برای ایجاد تحول در حوزه اقتصادی شهرستان رفسنجان از طریق به‌کارگیری پتانسیل‌های موجود در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان برگزار شده است.
    وی افزود: هم‌افزایی فعالیت‌های توسعه‌ای صنعت مس با همکاری شرکت‌های تابعه و با رویکرد جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و خارجی در این منطقه علاوه بر تأمین و توجه در تحقق بخشیدن به رسالت معین اقتصادی مس در منطقه شش اقتصاد مقاومتی استان کرمان می‌تواند در اشتغال‌زایی جوانان استان کرمان به‌ویژه شهرستان رفسنجان مؤثر باشد.
    بنی اسدی با بیان این‌که برای تحقق بخشیدن به این هدف باید رفع موانع در اولویت این نقشه راه قرار بگیرد اظهار داشت: توجه به رفع موانع زیرساختی منطقه در مسائل آب، سرمایه‌گذاری در بحث توسعه نیروگاهی و تولید قطعات موردنیاز صنعت مس می‌تواند زمینه پویایی بیشتر منطقه را فراهم کند.
    مدیرعامل شرکت با تأکید بر این‌که باید منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان اثر صنعت مس بیشتر دیده شود گفت: در حال حاضر، اثر صنعت مس در این منطقه کمتر دیده می‌شود؛ درحالی‌که این منطقه از یک‌سو پتانسیل تأمین قطعات موردنیاز صنعت مس از طریق ایجاد کارگاه‌ها و کارخانه‌های ساخت و تولید را دارد و ازسوی دیگر می‌تواند محل مناسبی برای ساخت کارخانه‌های فلوتاسیون و تولید کنسانتره شود.
    وی تصریح کرد: درصورتی‌که بخش خصوصی و شرکت‌های تابعه در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند ما خرید محصولات آنها را از طریق ایجاد سازوکارهای معین تضمین خواهیم کرد.
    بنی‌اسدی راد در بخش دیگری از سخنانش به راه‌اندازی کارخانه اسید سرچشمه تا ‍پایان سال جاری اشاره کرد و بیان کرد: مصمم هستیم تا پیش از پایان سال جاری کارخانه اسید راه‌اندازی شود تا برای همیشه مشکل آلایندگی مس سرچشمه حل شود.
    جای خالی صنعت مس در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان
    در ادامه این جلسه، علی محمدی عضو هیأت‌مدیره شرکت مس با مهم خواندن نقش منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان در توسعه استان کرمان گفت: جای خالی فعالیت‌های مربوط به صنعت مس در این منطقه احساس می‌شود، درحالی‌که این منطقه نه‌تنها ظرفیت تأمین تجهیزات و قطعات مصرفی صنعت مس را دارد بلکه می‌تواند به محلی برای ایجاد زیرساخت‌های دیگر صنایع استان شود.
    وی تأکید کرد: هم‌اکنون به جد به دنبال رفع موانع موجود بر سر راه توسعه این منطقه هستیم، چراکه اگر این منطقه تولیدی شود و با توجه به مسافت کم مس سرچشمه تا رفسنجان می‌تواند اثرات زیادی بر کاهش هزینه‌‌های شرکت مس و افزایش بهره‌وری داشته باشد.
    عضو هیأت‌مدیره شرکت مس با بیان این‌که در بلندمدت به دنبال افزایش ظرفیت تولید شرکت مس هستیم تا رتبه و جایگاه خود را در جهان ارتقا دهیم گفت: برای این کار شرکت‌های تابعه شرکت مس با تمرکز بر پروژه‌های مرتبط با صنعت مس و جذب سرمایه‌های خارجی و بخش خصوصی می‌توانند کمک چشمگیری به شرکت مس در رسیدن به این هدف کنند.
    تمرکز  اقتصاد مقاومتی بر نقش کلیدی مردم است
    در ادامه، محسن ارسلان جانشین دبیر اجرایی اقتصاد مقاومتی شرکت مس با بیان این‌که رسالت شرکت مس با توجه به فرهنگ سازمانی‌اش اهتمام در پیاده‌سازی مسائل اقتصاد مقاومتی است گفت: شرکت مس در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی هم‌اکنون به‌عنوان معین اقتصادی منطقه شش استان کرمان بر تعالی اهداف بلند و اهمیت جایگاه توسعه اقتصادی شهرهای انار، شهربابک و رفسنجان با رویکرد اهمیت بر نقش کلیدی مردم تمرکز دارد.
    وی افزود: در این زمینه شرکت در تلاش است تا با حمایت از فعالیت‌های فکری و خلاقانه جوانان و نوآوران فنی، کشاورزی، معدنی و حتی حمایت از فعالیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در منطقه پیشرو اشتغال‌زایی باشد.
    جانشین دبیر اجرایی اقتصاد مقاومتی شرکت مس ادامه داد: هم‌اکنون شرکت مس در حال اجرا یا سیاست‌گذاری اجرایی در زمینه رونق بخشی به مشاغل خرد، احیا و توسعه کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ، توسعه عدالت آموزشی- اجتماعی در ورزش، فرهنگ و هنر و دیگر زمینه‌های متنوع اقتصادی است تا زمینه‌های رشد و پیشرفت مناطق تحت پوشش خود را فراهم کند.
    وی تأکید کرد: در حال حاضر، رویکرد مدیریت جدید شرکت مس نیز توجه بیشتر در پیاده‌سازی اجرایی این‌گونه فعالیت‌ها برای اشتغال‌زایی و توسعه است که با محوریت نگاه به جایگاه مس به‌عنوان یک محصول استراتژیکی توان فنی و علمی مس را نیز در تحقق این رویکرد در جامعه به همراه خواهد داشت.
    تهیه طرح جامع توسعه منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان
    در بخش دیگری از این جلسه، سید حجت‌الله موسوی مدیرعامل صندوق بازنشستگی مس ضمن تشکر از مدیرعامل شرکت به خاطر در اولویت قرار دادن صندوق بازنشستگی و شرکت‌های تابعه آن گفت: در طول یک‌سال گذشته تلاش کردیم با ایجاد همبستگی بین شرکت‌های زیرمجموعه توسعه فعالیت مرتبط با صنعت مس را در استان کرمان محور قرار دهیم.
    وی افزود: در همین زمینه جلسات مشترکی با مدیریت مناطق ویژه اقتصادی کشور برگزار کردیم تا راه‌های رونق بخشی به این منطقه را بررسی کنیم.
    مدیرعامل صندوق بازنشستگی با بیان این‌که ماحصل این جلسات مشترک تهیه یک طرح جامع برای توسعه منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان از طریق یک مشاور باتجربه بوده است گفت: بر پایه این طرح جامع به دنبال این هستیم تا تمامی پتانسیل‌ها را برای پیشرفت این منطقه به کار گیریم.
    وی با بیان این‌که به اذعان مشاور این طرح این منطقه در اصل مهم‌ترین کارکردش می‌تواند برای رفع نیاز صنعت مس باشد اظهار داشت: از این لحظه به بعد مجموعه صندوق بازنشستگی این قول را می‌دهد که تمامی پتانسیل‌های خود را در مسیر توسعه و رونق بخشی به منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان از طریق انجام پروژه‌های مرتبط با صنعت مس قرار دهد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر