مجتمع پتاس خور و بیابانک قطب گردشگری معدنی کشور می شود

عصر معدن- مدیر مجتمع پتاس خور و بیابانک اعلام کرد: مجموعه گردشگری این مجتمع، قطب گردشگری معدنی کشور می شود.;

مجتمع پتاس خور و بیابانک قطب گردشگری معدنی کشور می شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۸:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایمیدرو، علی علوی نایینی در بازدید جمعی از کارکنان ایمیدرو از مجتمع پتاس خور و بیابانک از توسعه گردشگری معدنی در این مجتمع با اعلام خبر فوق، افزود: این مجتمع پتانسیل تبدیل شدن به قطب گردشگری معدنی کشور را دارد.

    وی یادآور شد: میزان بازدید گردشگران طی تعطیلات نوروز 94 حدود 10هزار نفر ثبت شده است، حال آن که طی تعطیلات هفته گذشته 5 هزار نفر از مجموعه گردشگری آبشار و دهکده نمکی این مجتمع دیدن کردند که نشان از رشد گردشگری معدنی در این منطقه است.

    تصویب سرمایه گذاری جدید

    مدیر مجتمع پتاس خور و بیابانک افزود: تاکنون برای مجموعه گردشگری آبشار و دهکده نمکی حدود 600 میلیون تومان سرمایه گذاری شده است. اخیرا نیز مدیریت سرمایه گذاری و اقتصادی ایمیدرو برای توسعه مجموعه گردشگری در این مجتمع در فاز نخست یک میلیارد تومان و در فاز دوم تا 10میلیارد تومان سرمایه گذاری تصویب کرده است.

    جمعی از کارشناسان ایمیدرو ضمن بازدید از کارخانه، استخرهای تبخیری، آبشار و دهکده نمکی مجتمع پتاس خور و بیابانک از دیگر جاذبه های گردشگری منطقه نیز دیدن کردند.

    عملیات عمرانی طرح جامع دهکده نمکی پتاس در قالب برنامه کوتاه مدت از آذرماه 1394 آغاز و در آستانه سال 1395 به بهره برداری رسید که شامل: آبشار نمکی، کافی شاپ نمکی و سوئیت های اقامتی نمکی است. شهریور ماه 97 نیز دهکده نمکی این مجتمع به بهره برداری رسید. در فازهای بعدی پروژه ، هتل، رصدخانه و پلانتاریوم، زمین‌های ورزشی رسی (والیبال ساحلی، فوتبال ساحلی) استخر شنا در شورابه، دریاچه قایق سواری، حمام نمک و امکانات لازم برای سافاری و ارتباط با کویر لانه زنبوری به این مکان اضافه خواهد شد.

    پیشرو در اخذ تاییدیه گواهینامه

    مجتمع پتاس خوروبیابانک توانست در اولین ممیزی مراقبتی در تاریخ 19 و 20 آبان ماه سال جاری ، اعتبار گواهی نامه های ISO 9001:2015 و ISO 14001:2015 را با سه نقطه قوت بارز حفظ کند.

    همچنین با استقرار سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ای در سطح تمام واحد ها براساس الزامات ISO 45001:2018 موفق شد به عنوان اولین شرکت در شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران ، تاییدیه گواهینامه فوق را اخذ کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر