سرقینی:

بازار فولاد و آهن با کنترل دولت ثبات یافت

عصر معدن- معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت گفت: نقش نظارتی و کنترلی این وزارتخانه یک مساله جدی است و نمی توان مسئولیت خود را رها کنیم و بازار فولاد و آهن با اقدام های لازم کنترل شد.;

بازار فولاد و آهن با کنترل دولت ثبات یافت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایرنا، جعفر سرقینی در نشست تشویق به سرمایه گذاری و رفع موانع آن در بخش معدن و صنایع معدنی در محل سازمان نظام مهندسی معدن ایران اضافه کرد: واردکنندگان می توانند با مدارک و مستندات خود خواستار اخذ مجوز برای ترخیص کالا از گمرک شوند، اما وزارت صنعت با بررسی های کارشناسی مانع از طرح قیمت های غیر واقعی می شود.
    وی خاطرنشان ساخت: فعالان معدنی برای رونق اقتصاد کشور تلاش می کنند، اما برخی نیز ممکن است با نادیده گرفتن حقوق مردم، نسبت به صادرات اقلام معدنی اقدام و ارز حاصل از آن را به کشور منتقل نکنند.
    معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت تصریح کرد: امروز در کشورهای صنعتی با اقتصاد آزاد نیز افراد باید در برابر درآمدهای خود اسناد و مدارک شفاف ارایه دهند و نمی توانند قوانین را نادیده و براساس سلایق خود عمل کنند.
    مهرداد اکبریان رئیس انجمن سنگ آهن ایران نیز در این نشست افزود: براساس آمار وزارت صنعت ظرفیت تولید فولاد کشور به 35 میلیون تن رسیده و تا افق چشم انداز 1404 دستیابی به 55 میلیون تن هدف گذاری شده، اما این مهم نیازمند فراهم سازی 160 تا 170 میلیون تن سنگ آهن است.
    وی خواستار توسعه فعالیت های اکتشافی در بخش معدن و صنایع معدنی شد و گفت: واقعیت اینکه سرمایه گذاری در بخش اکتشاف به عنوان هزینه محسوب نمی شود و سرمایه می ماند.
    اکبریان اضافه کرد: توسعه و رونق بهره برداری از معادن در قالب کمی نباید مورد ارزیابی قرار گیرد، امروز فاکتور مهم بهره برداری از معادن کیفیت آن است و این مهم در کیفیت تولید، موثر است و بازارهای بین المللی به این موضوع توجه جدی دارند.
    وی اظهار امیدواری کرد: امروز که شرایط بین المللی دشواری هایی برای فعالیت ایران بوجود آورده، لازم است برای بالا بردن کیفیت بهره برداری از معدن و صنایع معدنی پافشاری شود، چنانچه این مهم باعث افزایش چشمگیر تناژ نشود.
     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر